رسته‌ها

بازیگران عصر طلایی - جلد ۴ - سید حسن مدرس

بازیگران عصر طلایی - جلد ۴ - سید حسن مدرس
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 32 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 32 رای
از مقدمه کتاب:
شرح مبارزات و به خصوص قتل فجیع و دلخراش مرحوم مدرس که واقعا یکی از جالبترین حماسه های حیرت انگیز و بسیار آموزنده سیاسی - اجتماعی است، باز دو سوال سوزان را برای چند هزارمین بار در ذهن زنده می کند.
سوال اول اینکه آیا خیر جامعه و افراد آن در این است که دین از سیاست به کلی جدا باشد؟ یعنی رهبران مذهبی مطلقا به امور آخرت و تزکیه نفس و بهتر ساختن رفتار و روحیه افراد به وسیله ارشاد و تعالیم دینی بپردازند و دیگر هیچ مداخله ای در امور سیاسی جامعه نکنند؟ یا اینکه مصلحت و خیر جامعه در این است که رهبران دینی مثل صدر اسلام در عین حال رهبران سیاسی و امور حکومتی نیز باشند؟
سوال دوم این است که آیا صداقت و شجاعت ولو آنکه به قیمت جان آدم تمام شود بیشتر مطابق رویه عقلائی است و باید تجمید و تشویق شود، یا در صورت لزوم تقیه را به حد لازم باید رعایت نمود؟...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
174
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/01/14
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بازیگران عصر طلایی - جلد ۴ - سید حسن مدرس

تعداد دیدگاه‌ها:
2
اگر جای رضاشاه بودم به کشتن ساده این مرتیکه متعفن هوچی کفایت نمی کردم، زنده زنده توی آتش می‌انداختمش.
مدرس که یکی از پنج مجتهد ناظر مجلس دوم مشروطه بود، مخالفت شدیدی با حق رأی و انتخاب زنان به نمایندگی مجلس داشت. او در توضیح مخالفت خود در مجلس چنین استدلال کرده بود:
از اول عمر تا به حال بسیار در بر و بحر ممالک اتفاق افتاد بود برای بنده، ولی بدن بنده به لرزه درنیامد و امروز بدنم به لرزه آمد. اشکال بر کمسیون اینکه اسم نسوان را در منتخبین برد، که از کسانی که حق انتخاب ندارند نسوان هستند… خداوند قابلیت در این‌ها قرار نداده‌است که لیاقت حق انتخاب داشته باشند، مستضعفین و مستضعفات و آن‌ها از این نمره‌اند که عقول آن‌ها استعداد ندارد. گذشته از اینکه در حقیقت نسوان در مذهب اسلام تحت قیمومیت‌ند، الرجال قوامون علی النساء، در تحت قیمومیت رجال هستند.
بازیگران عصر طلایی - جلد ۴ - سید حسن مدرس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک