رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ناگفته های سیاست بین الملل
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 19 رای
✔️«کتاب «ناگفته‌های سیاست بین‌الملل» مجموعه مقالات گردآوری شده از نویسندگان و نظریه‌پردازان برجستة سده بیست و یکم در حوزه روابط و سیاست بین‌الملل است. مجموعه مقالات کتاب حاضر با این هدف گردآوری شده‌اند که از زاویة دیگری به موضوعات و مسایل سیاست بین‌الملل و روابط بین‌الملل نگریسته شود. سیاست بین‌الملل پهنه‌ای است که زوایای پنهان آن در متون کلاسیک بهتر مشاهده می‌شود. بیشتر مقالات کتاب حاضر نیز از متون کلاسیک در پهنة سیاست بین‌الملل برگزیده شده‌اند. مطالعه این کتاب می‌تواند برای دانش‌پژوهان، دانشجویان و اساتید حوزه روابط بین‌الملل بسیار مفید باشد.

بر اساس مطالب این کتاب، رابطه نظامیان و غیرنظامیان از جمله مباحثی‌اند که همواره مورد بحث بوده‌اند. «هانتینگتون» در دو مقاله نخست کتاب رابطه این دو را ارزیابی می‌کند. گرچه از زمان نوشتن دو مقاله نخست هانتینگتون سال‌های زیادی سپری شده‌اند اما به جرأت می‌توان گفت مباحثی که وی مطرح می‌کند، همچنان برای علاقه‌مندان این حوزه تازگی دارند.
«کنت والتز» از دیگر نظریه‌پردازان معاصر در سیاست بین‏الملل که نامش برای دانشجویان و دانش‌پژوهان روابط بین‌الملل آشناست، در مقاله سوم به نام «اسطوره‏ها و واقعیت‏های سیاسی» تلاش می‌کند موضوع مهمی را که امروزه کشورها با آن روبه‌رویند، بررسی کند و یادآور شود که چرا دولت‏ها به سلاح‌های هسته‏ای روی می‏آورند. آیا بازدارندگی همچنان معتبر است یا دوران آن سپری شده است؟ والتز می‌کوشد به این پرسش‌ها پاسخ گوید.
«جان میر شایمر» از دیگر دانشمندان حوزه سیاست بین‌الملل که آرای او در بخشی از این کتاب جای دارند، موضوع بسیار جالبی را در مقاله چهارم کتاب بررسی می‌کند؛ مبنی بر این که چرا دولتمردان و سیاستمداران دروغ می‌گویند!؟ چرا دولت‌ها به مردم خود دروغ می‏گویند؟ به دلیل منافع ملی یا منافع شخصی؟ چه زمانی دولت‌ها و نخبگان دروغ یا راست می‏گویند؟ این‌ها پرسش‌هایی‌اند که «میرشایمر» درصدد پاسخگویی به آنها بر آمده است.
بحث بعدی این کتاب به قدرت نرم در سیاست بین‌الملل مربوط می‌شود. این موضوع نیز از جمله مباحث جدیدی است که امروزه دولت‌ها توجه زیادی به آن دارند. بحث قدرت نرم را نخستین بار «جوزف نای» مطرح کرد. همه دولت‏ها به نحوی و به طور بالقوه دارای این قدرتند.
سوالاتی نظیر این که قدرت نرم چیست، چه مشخصه‏ هایی دارد، آیا قدرت نرم به معنای استفاده نکردن از قدرت سخت است، دولت‌ها چگونه می‌توانند در سیاست بین‏الملل از این قدرت استفاده کنند و آیا ترکیه از دین به عنوان ابزار قدرت نرم در سیاست بین‌الملل استفاده می‏کند، از جمله پرسش‏هایی‌اند که در مقاله‌های پنجم و ششم این نوشتار به آن‌ها توجه می‌شود.
سرانجام بحث پایانی کتاب با عنوان «ناگفته‌های سیاست بین‌الملل» با پاسخ به پرسش‌هایی مانند این‌که «تحریم‌های آمریکا در قبال کشورها تا چه اندازه موفق بوده ‏اند؟» و «در چه مواردی این تحریم‌ها شکست خورده ‏اند؟» بر موضوعات و مسایل بحث‌انگیز در سیاست بین‌الملل متمرکز می‌شود و می‌کوشد زوایای پنهانی را که کمتر به ‌آن‌ها پرداخته شده است، بررسی کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/02/21

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ناگفته های سیاست بین الملل

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ناگفته های سیاست بین الملل
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک