رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

پشتونستان: چالش سیاسی افغانستان و پاکستان

پشتونستان: چالش سیاسی افغانستان و پاکستان
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 13 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 13 رای
'پشتونستان؛ چالش سیاسی افغانستان و پاکستان' تازه ترین کار پژوهشی است درباره پشتونستان، منطقه ای در نوار مرزی پاکستان و افغانستان در آن سوی خط دیورند که از دیرباز موضوع مناقشه میان دو کشور بوده و در مواردی کابل و اسلام آباد را در آستانه رویارویی قرار داده است.
محمد اسحاق فیاض نویسنده و روزنامه نگار، در این اثر تازه خود، نخست به پیشینه تاریخی پشتونستان و گستره زمینی آن پرداخته و در قسمت های بعدی کتاب جنبه های مختلف قضیه پشتونستان از تلاش برای کسب یک هویت سیاسی گرفته تا استقلال خواهی مردمان این سرزمین و نقش آن در روابط افغانستان و پاکستان بررسی کرده است.
نویسنده این کتاب، در سابقه قضیه پشتونستان به شورشهای استعماری در این منطقه پیش از آغاز جنگهای افغان و انگلیس اشاره کرده و در مرحله بعد، فقدان رهبری واحد، اختلافات قبیله ای و مقطعی بودن تلاشها را عوامل اصلی ناکامی قیام پشتونها در سومین مرحله این جنگها می داند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/09/20
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پشتونستان: چالش سیاسی افغانستان و پاکستان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
پشتونستان: چالش سیاسی افغانستان و پاکستان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک