رسته‌ها
صلاح الدین ایوبی و بنگیان - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 12 رای
نویسنده:
مترجم:
مجتبی مینوی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 12 رای
✔️ این کتاب که نام اصلی آن "صلاح الدین و مکائد الحشاشین" و در ترجمه فارسی "صلاح الدین ایوبی و بنگیان" نامیده شده است، حلقه شانزدهم از سلسله است و متضمن است تاریخ انقراض خلافت فاطمی مصر به دست صلاح الدین ایوبی پسر نجم الدین ایوبی کردی اصل و ابتدای سلطنت سلسله ایوبیه و جنگهای صلاح الدین مذبور با صلیبیان (در قرن ششم هجری) که به همین واسطه پهلوان جنگهای صلیبی مشهور شده و ضمنا برای آنکه خوانندگان را ملالت نیفزاید، تاریخ را به صورت داستان نگاشته است و در حقیقت برای ترغیب در تاریخ، رمان را وسیله کرده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
236
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1396/10/25

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی صلاح الدین ایوبی و بنگیان - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
1
کتاب را مطالعه نمودم.کتاب تالیف جرجی زیدان و تحت عنوان حشاشین نگارش یافته.باید دانست که پیروان حسن صباح را به دلیل شایعه استفاده از بنگ و حشیش بدین نام می خوانند و خود فرقه ای منشعب از فاطمیون و الازهر مصر است که اعلام استقلال نمود.
کتاب رمانی است از قدرت گرفتن صلاح الدین ایوبی در مصر که پس از درخواست عاضد بامر ا... آخرین پادشاه فاطمی در مصر به منظور سرکوبی شورشیان داخلی و اطرافیان ملک از سلطان نورالدین زنگی حاکم شام که با ارسال لشگر به فرماندهی اسدا... شیرکوه که اصالتا کرد و عموی صلاح الدین بود.با مرگ اسدا... صلاح الدین به وزارت عاضد می رسد.
داستان با استقبال خلیفه فاطمی از نجم الدین پدر صلاح الدین حامل نامه نورالدین زنگی برای صلاح الدین و شرح موکب و جواهرات و شمشیر خلیفه و اطافیان و ذکر حمل سپر حمزه ابن عبدالمطلب به همراه خلیفه فهطمی و استقرار نجم الدین در قصر الذهب و نامه نورالدین مبنی بر خواندن خطبه در منابر به نام خلیفه عباسی اغاز می شود.
خلیفه ابوالحسن پسر عمخود را خوانده و از حضور کردها و سنی مذهب ها شکیت نموده و او به توسط شریف جلیس مشاور خلیفه نقشه درخواست کمک از پیروان باطنیه و اسماعیلیه در قلاع شام را با وعده ولیعهدی خلیه و تزویج خواهر خلیفه به نام سیده الملک خواستار می شود.
سوقصد به جان صلاح الدین.درخواست و عازم شدن بدر الدین جوان محافظ و مورد توجه صلاح الدین برای قتل رهبر اسماعیلی و عشق میان بدرالدین و سیده الملک بقیه داستان است....
صلاح الدین ایوبی و بنگیان - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک