رسته‌ها
نامه های عاشقانه یک پیامبر
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 28 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 28 رای
گرد آوری و اقتباس آزاد: پائولو کوئیلو

✔️ جبران در سال 1904 با ماری که مدیر یک مدرسه ی آمریکایی بوده و در حمایت از یتیمان ِ مستعد فعالیت می کرد، آشنا می شود که در روند زندگی جبران نقش فوق العاده و بسزایی داشته است. این آشنایی آغازگر یک دوستی همیشگی است که گاه به مرز عشق کشیده می شود و هرگز به ازدواج ختم نمی شود.
این کتاب سه شخصیت اصلی دارد: «خلیل جبران»، «ماری هسکل» دوست و معشوقه‌ی جبران و «ماریانا جبران» خواهر جبران. جبران با زبانی لطیف و عرفانی در طول زندگی خود برای ماری هسکل که معشوقه‌اش بود و خواهرش ماریانا نامه می‌نوشت. او در این نامه‌ها از درونی‌ترین افکار خود مثل دوری، عشق، دلتنگی و تنهایی برای ماری میگوید. در مقابل پاسخ نامه‌های ماری هسکل و ماریانا به جبران هم در این اثر شنیده می‌شود.
داستان دوستی جبران و ماری از زبان هم برای دیگری در قالب نامه این اثر را شبیه مستند کرده است. جبران خلیل جبران در این نامه‌ها به شکل تکه‌تکه برای مخاطب روایتی جذاب و زیبا را بر اساس واقعیت بازگو می‌کند و شنونده‌ی کتاب در فضایی عارفانه و احساسی قرار می‌گیرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
184
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
.hanieh
.hanieh
1396/09/16

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نامه های عاشقانه یک پیامبر

تعداد دیدگاه‌ها:
2
شما می‌توانید مهرِ خود را به فرزندانتان بدهید، امّا نه اندیشه‌هایِ خود را، زیرا که آن‌ها اندیشه‌هایِ خود را دارند.
شما می‌توانید تنِ آن‌ها را در خانه نگاه دارید، امّا نه روحشان را، زیرا که روحِ آن‌ها در خانهٔ فرداست، که شما را به آن راه نیست، حتی در خواب.
شما می‌توانید بکوشید تا مانندِ آن‌ها باشید، امّا مکوشید تا آن‌ها را مانندِ خود سازید. زیرا که زندگی واپس نمی‌رود و در بندِ دیروز نمی‌مانَد.
✍🏽 جبران_خلیل_جبران
📕 نامه‌های عاشقانه یک پیامبر
نامه های عاشقانه یک پیامبر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک