رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

نقدی بر افکار ابن تیمیه، موسس وهابیت

نقدی بر افکار ابن تیمیه، موسس وهابیت
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 12 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 12 رای
تلخیص: مرتضی معلم

ابن تیمیه به عنوان موسس فرقه ضاله وهابیت شخصیتی بود که با افکاری متحجرانه ودور از اسلام بر گروهی مسلط گردد و با خدعه و نیرنگ توانست انها را جذب نماید .نویسنده در این مجال در صدد آنست تا ضمن بیان افکار ودیدگاههای ابن تیمیه آنها را به بوته نقد بکشاند.
میتوان این کتاب را از جمله بهترین کتبی دانست که از محتوای کامل و در عین حال موجز و ساده برخورد دار است آنچه در این کتاب از نظرتان میگذرد بدین شرح است : شرح حال ابن تیمیه : نسب ابن تیمیه , برخی از فتاوا و آرای ابن تیمیه( مانند حرمت نماز خواندن نزد قبور ), تناقضات ابن تیمیه (نظرات مخالف نظرات صحاح مثل صحیح بخاری )، نقد رمش فقهی ابن تیمیه ( نقد روش او در جرح و تعدیل، عملکرد او در مورد قرآن ، توسعه در مفهوم بدعت ،... ) , نقد دیدگاه سلفیان درباره مقام علمی ابن تیمیه( مناظرات با ابن تییمه ) , ابن قیم، مروج افکار ابن تیمیه , دشمنی ابن تیمیه با اهل بیت(ع( : دفاع ابن تیمیه از خالفان اهل بیت(ع) ،شبهات ابن تیمیه و پاسخ ما ، اعتراف بزرگان اهل سنت به ناصبی بودن ابن تیمیه حکم بغض امیرمؤمنان علی(ع) صفات دشمنان حضرت علی(ع)
نويسنده با بيان دقیق مطالب فوق توانسته ضمن بیان روشن دیدگاه های ابن تیمیه و وهابیت به خوبی و عالمانه آنها را نقد نماید.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/09/01

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نقدی بر افکار ابن تیمیه، موسس وهابیت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نقدی بر افکار ابن تیمیه، موسس وهابیت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک