رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

نقش شیعیان در ساختار حکومت عباسیان: از خلافت ناصر تا سقوط بغداد

نقش شیعیان در ساختار حکومت عباسیان: از خلافت ناصر تا سقوط بغداد
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 25 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 25 رای
کتاب «نقش شیعیان در ساختار حکومت عباسیان» تالیف رضیه سادات موحد ابطحی در چهار فصل کلی با عناوین «ساختار سیاسی حکومت عباسیان»، «چگونگی حضور شیعیان در ساختار حکومت عباسیان»، «علل حضور شیعیان در ساختار حکومت عباسیان» و «پیامدهای حضور شیعیان در ساختار قدرت عباسیان» تهیه و تنظیم شده و ضمن بررسی ساختار حکومت عباسیان به تبیین جایگاه و نقش شیعیان در برهه‌ای حساس از این حکومت دیرپا یعنی از خلافت ناصر تا سقوط بغداد می‌پردازد.
در بخشی از کتاب آمده است: «خلافت عباسیان تا اندازه زیادی، سازگار با نظریه اهل سنت بود و شیعیان که از جریانات موثر در روی کار آمدن آن‌ها بودند مورد ظلم و ستم و قلع و قمع قرار گرفتند. همواره درگیری میان دو حزب علوی و عباسی که در قالب بحث‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کلامی و ادبی آغاز شده بود به مرحله عمل و میدان جنگ نیز کشیده می‌شد. از این روست که شاهد تنوع قیام‌‌های شیعی در دوران عباسی هستیم.»
هریک از فصل‌های کتاب شامل چند گفتار است و در زیرعنوان هریک از گفتارها به موضوع‌های جداگانه‌ای پرداخته شده است. نویسنده در گفتار اول نخستین فصل کتاب با عنوان «ارتباطات عمومی» به موضوع‌هایی همچون، خلافت، ولایتعهدی، وزارت، امارت، قضاوت و ارتش و سپاه می‌پردازد و گفتار دوم نیز که «ارتباطات افقی» نام گرفته است به تبیین پیدایش دیوان‌ها، انواع آن‌ها و سیر تحول آن می‌پردازد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/06/31

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نقش شیعیان در ساختار حکومت عباسیان: از خلافت ناصر تا سقوط بغداد

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نقش شیعیان در ساختار حکومت عباسیان: از خلافت ناصر تا سقوط بغداد
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک