رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
زن در برابر زن
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 17 رای
نویسنده:
مترجم:
ساغر عقیلی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 17 رای
در این اثر نویسنده ی زن به بررسی چگونگی روابط زنان در مقابل هم در نسبت های مختلفی از جمله مادر و دختری، خواهری و حتی در محیط کار می پردازد. زنان باید نه تنها به افزایش توانمندی های خود بپردازند بلکه باید از زنان قدرتمند دیگر نیز حمایت کنند، زنان نباید تنها از زنان ضعیفی حمایت کنند که در تمام موارد با آنها هم عقیده بوده و تهدیدی برایشان محسوب نمی شوند.
درفصل های اولیه این کتاب نویسنده به "پرخاشگری غیر مستقیم" و رواج آن در بین زنان اشاره کرده است. به عقیده وی چون پرخاشگری مستقیم از طرف زنان پاسخ های بیرونی در پی نداشته و راه به جایی نمی برد و با توجه به رشد زودتر هوش اجتماعی در آنها، زنان به کارهایی مانند غیبت کردن و توطئه چینی و اتهام علیه هم که از مصادیق پرخاشگری غیر مستقیم و کلامی هستند می پردازند.
زنان جنسیت گرا به زنان شاغل و تحصیل کرده دید مثبتی ندارند، اما از طرفی زنان سنتی را رقیب خود دانسته و با آنها برای دستیابی به منابعی که در دسترس مردان هستند رقابت می کنند. رقابت در بین زنان سنتی تابو است و با توجه به آموزه های فرهنگی و اجتماعی زنان در پنهان کردن خشم و عصبانیت مهارت بیشتری نسبت به مردان دارند.
فصل چهارم از این کتاب به بررسی روابت بین مادر و دختر و پیامدهای رفتار آن دو نسبت به هم می پردازد. بنا بر تحقیقات و مصاحبه های نویسنده، زنان به طور سنتی غرور را در دختران مهار می کنند و از طرفی سو رفتار مادر از نظر کودک قابل گذشت نیست و موارد فراوانی از تحقیر کلامی دختر توسط مادرش و یا عدم حمایت از وی در مقابل سو رفتارهای دیگران دیده شده است. اما اکثر دختران تحقیر شده مادر خود را دلسوز خود می دانند و نکته مورد توجه دیگر شباهت رفتاری دختر در بزرگسالی با مادرش می باشد که علیرغم عدم تایید وی در نهایت رفتاری مشابه آنچه دیده است نشان می دهد.
در فصل پنجم در مورد روابط بین خواهران و رقابت های آنها توضیح داده شده است و بی اعتنایی به خواهر برای پشت سر گذاشتن کودکی و حتی جایگزینی آن با دوست هم جنس صمیمی در بین دختران دیده می شود.
در فصل آخر کتاب روابط زنان در محل کار و نحوه برخورد زنان مدیر و یا زیر دست با سایر همکاران مرد و زن و پیچیدگی های این روابط توضیح داده شده است. در دنیای کنونی با افزایش توانایی های شغلی زنان و کسب مقام های بالاتر، آنها اکثرا به داشتن رفتار مردانه و برخوردی همانند مردان متهم می شوند و از طرفی داشتن رفتار زنانه در محل کار نیز از طرف سایرین نادرست تلقی می شود.
در این عصر برای طرفداران حقوق زنان دردناک است که اعتراف کند یک زن ممکن است همسر، فرزندان، شغل و سایر متعلقات بهترین دوست او را از دست او برباید. اما کار شکنی هم جنسان حقیقت داشته و هنوز تا داشتن دیدگاه بر پایه توانایی های انسانی و فرا جنسیتی راه درازی در پیش داریم.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
taraneh_m
taraneh_m
1396/03/19

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زن در برابر زن

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
زن در برابر زن
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک