رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
شرح قصه غربت غربی سهروردی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 23 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 23 رای
شهاب الدین سهروردی از عرفا و فلاسفه ای بود که برای بیان اندیشه های خود از قالب داستانی نیز بهره می گرفت. غربت غربی یا الغربه الغربیه از جمله داستان های سهروردی اوست که سقوط انسان را به جهان مادی، وادی سرگشتگی و غربت و تنهایی به تصویر می کشد. قهرمان داستان به اتفاق برادر خود، برای صید مرغان راهی بلاد مغرب شده و درگیر حوادثی می گردند. در ادبیّات عرفانی شرق، مظهر روشنایی و جایگاه نیکان و پاکان و غرب نمادی از ظلمت و تاریکی و پایگاه بدان و بداندیشان است. پرویز عباسی داکانی در تالیف کتاب پیش رو، در ابتدا سهروردی، زندگی و آثار وی را مورد توجه قرار داده است. تاثر از متون مقدس، متن قصه الغربة الغربیه، شرح و تفسیر داستان، اصل تأنیث مکان و زمان، روزنه ای برای عروج، مرگ اندیشی و چشمه جاودانگی، مرغان آسمانی، آب و کشتی نوح، چراغ، چشمه و ماهی، بقای در فنا، فرزندان خداوند، مسئله خودآگاهی و تصرف وجود برخی از دیگرعناوین این کتاب هستند که در سال 1380 توسط نشر تندیس در دسترس علاقمندان قرار گرفت.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
farshid_ett
farshid_ett
1396/02/31

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شرح قصه غربت غربی سهروردی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
I got totally mad at these editors. They only edited masterpieces which are written by eminent treasures for all the eminent around the world like Souhrevardi and Hafez or Rumi and so on.
Nowadays these editors want to make money only by editing these masterpieces and put them on the website and sell them, why they don't try to write their masterpiece. A master whose money never plays a role in his life, some editors try to make money from their work. It is really crazy. :))))
شرح قصه غربت غربی سهروردی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک