رسته‌ها

تذکره بغراخانی: تذکره مشایخ اویسیه

تذکره بغراخانی: تذکره مشایخ اویسیه
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 30 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 30 رای
نویسنده: مؤلف ناشناخته (قرن  ١٠ )


در بین آثار فراوان و گوناگون نسخ خطی فارسی ، بیشترین سهم به ادبیات دینی و عرفانی اختصاص دارد و در میان این ها، میراث صوفیه جایگاهی ویژه دارد. بازنگری و مطالعه این آثار ارزشمند و نفیس، در حقیقت بررسی و مطالعه تاریخ نصوف و عرفان در کشورهای همجوار ایران است که از طریق سلسله های مختلف و با ترویج و تبلیغ مشایخ و و مبلغان آن سلسله ها به این سرزمین ها شروع شد.
شک نیست که اندیشه های دینی و فلسفی در جریان تصوف اسلامی وارد شده و در آن تحلیل رفته اند.
«تذکره بغراخانی» که نوشته مولفی ناشناخته از درویش های سلسله اویسیه است و حدود سده های ده و یازده هجری نگارش یافته، در باره طریقه اویسیه و اویس قرنی است که این سلسله خود را منسوب به وی می داند و در باره تاریخ بغراخانیان ( که این تذکره بدان نامیده شده است) می باشد. این تذکره به تذکره اویسیه نیز معروف است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
590
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
simin
simin
1393/10/19

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تذکره بغراخانی: تذکره مشایخ اویسیه

تعداد دیدگاه‌ها:
1
میراث عرفانی ایران گنجینه ی ارزشمندی از حیات معنوی و اخلاقی ایرانیان در طول سده های گذشته است که بازشناسی و بازبینی آن می تواند انسان سرگشته و راه گم کرده ی امروز را به سوی افق های روشن و امیدوارکننده ای از زندگی راهنمایی کند. در واقع میراث صوفیه سرچشمه ی پاک و زلالی است برای کسانی که تشنه ی معرفت و در جستجوی معنای زندگی هستند. از مسئولان فضیلت گرا و دانش دوست سایت کتابناک به خاطر در دسترس قرار دادن منابع و متون عرفانی سپاسگزارم.
تذکره بغراخانی: تذکره مشایخ اویسیه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک