رسته‌ها
اوراق هویت
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 23 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 23 رای
✔️ ژان روسلو نویسنده فرانسوی در رمان اوراق هویت ظاهرا به جنگ جهانی دوم و اشغال فرانسه توسط ارتش آلمان می‌پردازد. اما با دقتی بیشتر متوجه می‌شویم که فضای شهر جنگ‌زده پاریس برای نویسنده فقط و فقط زمینه و صحنه‌ای را مهیا کرده است تا از طریق آن به انسان و بعد غریبی از او بپردازد: هویت انسان! در واقع جنگ دوم جهانی در کنار تمام لطمات و فجایعی که به بار آورد از نظر ژان روسلو به تعریف انسان نیز صدمات جدی‌ای وارد کرد. ماجرای مارکوف فرانسوی در شرایطی که کشورش توسط آلمان نازی اشغال شده فقط گوشه‌ای از این هویت‌ باختگی است که جنگ به دنبال دارد.
ژان روسلو از نویسندگان پس از جنگ فرانسه به شمار می‌رود و چنان‌که پیشتر نیز گفته شد، رمان اوراق هویت در پی ارایه چهره بی‌هویت انسان جنگ‌زده‌ای است که کشورش تحت اشغال است. ناامیدی و یاس از انسان، خصیصه اصلی اغلب نویسندگان پس از جنگ در اروپاست. تا به آنجا که در آثار بسیاری از این دوره شاهد به تصویر کشیدن چهره سرد و غمگین و مبهوت انسان اروپایی هستیم.
همین امر باعث شده تا رمان اوراق هویت به واسطه روایت اصلی‌اش بی‌شباهت به برخی آثار فرانتس کافکا مانند محاکمه نباشد. در واقع اوراق هویت شخصیت را در مخمصه‌ای قرار می‌دهد که چرایی به وجود آمدنش و چگونگی خلاصی از آن را به هیچ وجه درک نمی‌کند. شرایطی که جنگ به وجود آورده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
150
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mojtaba1111
mojtaba1111
1395/12/02

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اوراق هویت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
PDF
2 مگابایت
اوراق هویت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک