رسته‌ها
دست پنهان سیاست انگلیس در ایران
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 43 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 43 رای
بخشی از کتاب:
محمد‌علی شاه را روسها پس از خلع شدن از سلطنت ایران به «ادسا» بردند؛ وی در آنجا پارکی بسیار عالی خریده و در عمارتی شاهانه زندگی می‌کرد. از دولت ایران هم ماهیانه هفت تومان به عنوان مستمری دریافت می‌داشت.
در اسفند 1297 که بلشویکها به نزدیکی «ادسا» رسیدند به اتفاق ملکه جهان، مادر مرحوم سلطان‌ احمد‌شاه و دو پسر و یک دختر و بیست و سه نفر از ملازمین هر چه اسباب سبک وزن سنگین قیمت داشتند با خود برداشته سوار یک کشتی فرانسوی شده فراراً به استانبول آمدند؛ کشتی مزبور ظرفیت هزار نفر مسافر بیشتر نداشت.
ولی عده فراریان «ادسا» که در آن کشتی سوار شده بودند،‌ قریب به چهار هزار نفر می‌شد و محمد‌علی شاه با همراهانش در مدت چهارشبانه‌روز توی راهروها و روی بارهای خودشان گرسنه و تشنه نشسته بودند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
122
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/09/10
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دست پنهان سیاست انگلیس در ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
5
بسیار تعریف این کتاب رو شنیدم و این مجموعه، جزو معدود منابع دارنده این کتاب بود.
اولین کتابی بود که خان ملک ساسانی خواندم. درباره‌ی صحت ادعاهای تاریخی او شک و شبهه‌هایی وجود دارد و از دوستانی که در اینباره اطلاعی دارند خواهشمندم از آگاهانیدن پرهیز نکنند. نویسنده از منابع تاریخی چندانی استفاده نکرده و آدرس آن‌هایی که استفاده کرده را هم درست نیاورده است. با وجود این‌ها، روایت تاریخی خان ملک ساسانی از انسجام کافی برخوردارست و خواننده را تاحد زیادی به صحت ادعاهای طرح شده مطمئن می‌کند. شیوه‌های نفوذ انگلستان در ایران متمایز از شیوه‌های نفوذ روسیه بوده است و این کتاب (فارغ از صحت تاریخی ادعاها) حداقل به عنوان نوعی نظریه‌پردازی برای پرده برانداختن از سیاست‌گری‌های انگلستان، ارزش خواندن دارد. با خواندن این کتاب معلوم می‌شود دلسوزی‌های برخی سیاستمداران انگلیسی شاغل در ایران (بخصوص پرسی سایکس) چقدر دروغین است.
عالی است امیدوارم کتاب های بیشتری برای دانلود قرار دهید
باسپاس از شما بابت معرفی این کتاب ارزنده، جناب خان ملک ساسانی چندکتاب بسیار ارزشمند تالیف نمودن که یکی از آنها همین کتاب"دست پنهان سیاست انگلیس در ایران" است. از دیگر کتابهای ارزنده ایشان کتاب دوجلدی "سیاستگران دوره قاجار" است که به رجال سیاسی ایران دوران قاجار اشاره دارد.(جلد اول این کتاب اسکن گردیده و پس از اسکن جلد دوم کتاب جهت مطالعه دوستان علاقمند در سایت قرار خواهد گرفت.)
((((((محمد‌علی شاه با همراهانش در مدت چهارشبانه‌روز توی راهروها و روی بارهای خودشان گرسنه و تشنه نشسته بودند. ))))))
چه سرگذشت وحشتناک و عبرت آموزی نه تنها این پادشاه بلکه سرگذشت پادشاهان بعد از او نیز خواندنی و حیرت انگیز و عبرت آموز است
(((((((سربلند پیروز باشی ای ایران )))))))
دست پنهان سیاست انگلیس در ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک