رسته‌ها
اتفاقی نخواهد افتاد
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 26 رای
نویسنده:
مترجم:
سعید سیمرغ
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 26 رای
اگر کتاب «...که در اندیشۀ او هستی» را خوانده باشید، در آنجا به این نکته اشاره نموده‌ام که آن کتاب به منظور تکمیل تعدادی از کتاب‌های آیزاک ازیموف تهیه شده که برخی از داستان‌های آنها به دلایلی حذف گردیده‌اند.

کتاب‌هایی که داستان‌هایشان تکمیل شده بودند، عبارت بودند از:

١. Earth Is Room Enough که در ایران با عنوان «گذشتۀ مرده» با ترجمۀ هوشنگ غیاثی نژاد و توسط انتشارات پاسارگاد به چاپ رسیده است.

٢. Bicentennial Man and Other Stories که در ایران با عنوان «انسان دو قرنی و داستان­های دیگر» با ترجمۀ هوش­آذر آذر نوش و توسط انتشارات سروش به چاپ رسیده است.

٣. The Winds of Change and Other Stories که در ایران با عنوان «جاذبه و جادو» با ترجمۀ محمد قصاع و توسط نشر افق به چاپ رسیده است.

در واقع یک کتاب دیگر هم هست که به صورت ناقص در ایران منتشر شده و در کتاب «...که در اندیشۀ او هستی» تکمیل نشده و آن، کتاب Azazel هست که در ایران با عنوان «آزازل» و با ترجمۀ گیسو ناصری و توسط انتشارات شقایق منتشر شده است.

دلیل این که این کتاب از قلم افتاده این است که سه کتاب پیشین مجموعه داستان‌های علمی‌تخیلی هستند و کتاب Azazel شامل گروهی از داستان‌های خیال انگیز (فانتزی) است و بن مایۀ آنها از اساس با بن مایۀ علمی‌تخیلی متفاوت است. به همین دلیل مناسب‌تر دیدم که نواقص آن کتاب را در یک مجموعۀ جداگانه تکمیل کنم.

با تکمیل کتاب Azazel، کتاب‌های ناقص ترجمه شدۀ آیزاک ازیموف به پایان می‌رسد.

گروه دیگری از کتاب‌های آیزاک هم هستند که اگرچه به صورت یک کتاب کامل در ایران منتشر نشده‌اند، اما تعدادی از داستان‌های آنها در مجموعه‌های دیگر آیزاک ازیموف قرار داشته‌اند و به فارسی هم ترجمه شده‌اند. یکی از این کتاب‌ها، کتاب The Best Mysteries of Isaac Asimov است که در جای خود معرفی خواهد شد. البته این کتاب هم تنها کتاب از نوع خود نیست، اما چون کتاب‌های دیگر از این نوع بن مایۀ علمی‌تخیلی دارند، مناسب دیدم که به آنها در کتاب دیگری بپردازم.
این کتاب در دو نسخه، یکی با فونت درشت مناسب مطالعه در تلفن همراه و تبلت و دیگری با فونت معمولی مناسب مطالعه در رایانه و لپتاپ تهیه شده است.
با توجه به این که این کتاب رایگان است، چنانچه از مطالعۀ این کتاب لذت برده‌اید، خواهشمندم مبلغ هزار تومان به حساب مؤسسۀ حمایت از کودکان مبتلا به سرطان واریز نمایید.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
62
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
s_simorq
s_simorq
1395/07/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اتفاقی نخواهد افتاد

تعداد دیدگاه‌ها:
2
[quote='damafo']درود بر شما... تصور نمی‌کردم آسیموف فانتزی هم نوشته باشه[/quote]
آیزاک آسیموف در حدود 380 تا داستان کوتاه نوشته که بیشتر از 100 تا از اونها فانتزی و معماییه.
درود بر شما... تصور نمی‌کردم آسیموف فانتزی هم نوشته باشه
اتفاقی نخواهد افتاد
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک