رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.
پوشش و تغذیه در سیره معصومان
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 8 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 8 رای
یکی از نیازها، مشکلات و معضلات جامعه امروز بشری شناخت چگونگی، مقدار و میزان پوشش بدن زن و مرد و خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های مفید و مضر است. امروزه گوش همه شنوندگان به شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای است تا سخنی ناب از دانشمندی سخندان در این خصوص بشنوند و آویزه گوش کنند.
ملل و فرهنگ‌های مختلف بر اساس فرهنگ‌ و سنن خود از الگوهای مختلفی در این زمینه پیروی می‌کنند که مسلمانان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. مسلمانان از یک سو بر اساس فرمان خداوند و از سوی دیگر بر اساس آموزه‌های ائمه (ع) سعی دارند که الگوهای پوشش و تغذیه مناسبی را اتخاذ نمایند. شناخت این الگوها از اهمیت زیادی برخوردار است؛ به همین منظور پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع)، اثری را با عنوان پوشش و تغذیه در سیره معصومان(ع) به چاپ رسانده است.
این کتاب از «مقدمه و چهار بخش: کلیات، تغذیه و پوشش در نگرش و روش نبوی و فاطمی، جایگاه تغذیه در نگرش و روش ائمه(علیهم‌السلام)، پوشش در نگرش و روش ائمه (علیهم‌السلام) گردآوری شده است.
مؤلف در این اثر سخن خداوند در قرآن، سیره نبوی و سیره ائمه علیهم‌السلام را از منابع معتبر روایی، تاریخی، تفسیری و ... استخراج، تنظیم، تدوین و به زبان روز بیان کرده و نیز کوشیده تا نخست نظر قرآن و پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) را درباره اهمیت، ضرورت و چگونگی پوشش و تغذیه و نیز روش و سیره نبوی را به عنوان مدخل ورود به بحث مطرح کند.
بخش اول از سه فصل «مفاهیم، جایگاه تغذیه و پوشش در قرآن، فرهنگ تغذیه و پوشش در زمان معصومان علیهم‌السلام» تشکیل شده است. مولف پس از بررسی مفاهیم پوشش و تغذیه، در فصل دوم به احکام شرعی غذاها، خوراکی‌های مجاز و ممنوع، انواع غذاها در قرآن و جایگاه پوشش در اسلام پرداخته است. همچنین تاثیر آموزه‌های اسلام در تغذیه و پوشش مردم حجاز، پوشش رایج عصر ائمه(ع)، تفاوت سیره معصومان در تغذیه و پوشش، تاثیر تحولات اقتصادی و شان و جایگاه اجتماعی در سیره معصومان از مباحث فصل سوم این بخش می‌باشد.
بخش دوم در ذیل موضوع تغذیه و پوشش در نگرش و روش نبوی و فاطمی، به اهمیت تغذیه در نگرش و روش پیامبر(ص)، به لباس‌های پیامبر اکرم(ص) و آداب لباس پوشیدن، تغذیه و پوشش در نگرش و روش حضرت زهرا(س)، می‌پردازد.
در بخش سوم که جایگاه تغذیه در نگرش و روش ائمه علیهم‌السلام نام دارد مباحثی همچون جایگاه و اهمیت تغذیه در نگرش ائمه علیهم‌السلام، ویژگی و خواص غذاها و جایگاه تغذیه در روش ائمه علیهم‌السلام» مطرح شده است. بررسی وعده‌های تغذیه و آداب تغذیه از دیگر مباحث این فصل می‌باشد.
در بخش چهارم این کتاب مباحثی همچون جایگاه پوشش در نگرش ائمه علیهم‌السلام، ویژگی‌های پوشش در نگرش ائمه علیهم‌السلام و روش ائمه علیهم‌السلام در پوشش» مورد بحث قرار گرفته است.
به نظر مولف، ضرورت نیاز انسان به پوشش از اموری مثل شرافت و حیای ذاتی انسان، عقل و خرد انسانی، آسیب‌های محیط زندگی و زیباگرایی و حس کمال جویی، نشات می‌گیرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/02/11
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پوشش و تغذیه در سیره معصومان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
پوشش و تغذیه در سیره معصومان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک