رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

فرزند ایران: داستانی بر پایه سرگذشت فردوسی

فرزند ایران: داستانی بر پایه سرگذشت فردوسی
امتیاز دهید
5 / 5
با 2 رای
امتیاز دهید
5 / 5
با 2 رای
از متن کتاب:
آن روز دربار غزنه را جنب و جوشی بسیار فرا گرفته بود. همگان در تکاپوی و رفت و آمد بودند. تو گویی جشنی بزرگ می بایست برگزار میشد یا رخدادی رشته از گذار یکنواخت و همیشگی روزها می بایست می گسیخت. در گوشه ای از تالار پهناور بار که هر بیننده ای را از شکوه و شگرفی زیبایی خود به شگفت می آورد و نمودهایی گونه گون از هنر دلپسند . کم مانند ایرانی آن را به شیوه ای دیگرسان آراسته بود، نگاه خیره خود را به او در می کشید و بیننده فسون زده را خواه ناخواه به درنگ و ژرف کاوی و باریک نگری برمی انگیخت.
مردی ایستاده بود. مردی بالابلند و شکوهمند که جامه دهگانان خراسانی را در برداشت و فروغ خرد و دانایی از چهره درخشان و مهرافروزش بر می تافت، به گونه ای که هر کس او را می دید، فرّ و فروز فرزانگی و فرهنگ ایرانی را در او آشکارا باز می یافت و به ناگزیر، وی را بزرگ میداشت و اگر نمی شناختش، از خود می پرسید که این مرد گرانمایه کیست و پایه و پیشه او چیست؟
مرد اما در دریای اندیشه فرو رفته بود و زیبایی و شکوه تالار بار و زرها و زیورها و گوهرها و گستردنی های زرتار و پرده ها و شادروان گهربفت و پرنده های دلپسند و پرنیان های آراسته به نگار شاهان کیان و دیباهای نغز زیبا و مهرازی هوشربای کاخ و تالار که جان را می فریفت و به بازی می گرفت، هیچیک او را به خود در نمی کشید و از آن دریای شرف بدر نمی آورد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/05/06
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فرزند ایران: داستانی بر پایه سرگذشت فردوسی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
فرزند ایران: داستانی بر پایه سرگذشت فردوسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک