رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

بچه های ژیواگو: آخرین نسل روشنفکران روسیه

بچه های ژیواگو: آخرین نسل روشنفکران روسیه
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
✔️ "بچه‌های ژیواگو" یک رمان تاریخی و در واقع تحقیقی است جامع از "وولادیسلاو زوبوک" نویسنده 56 ساله روس درباره نقش فرهیختگان روسیه در فروپاشی نظام بلشویکی این کشور. موضوع کتاب که در سال 2009 منتشر شد، درباره ماجراهای سال 1990 روسیه و تغییر رژیم کمونیستی آن است. زوبوک در این کتاب نشان می‌دهد که روشنفکران و اهل کتاب و ادبیات در روسیه مجری اصلی این تحول بزرگ بوده‌اند.
زمانی که "دکتر ژیواگو" اثر مشهور نویسنده روس بوریس پاسترناک منتشر شد، مطالعه آن تحولی اساسی در طبقه روشنفکر این کشور به وجود آورد. این کتاب (دکتر ژیواگو) داستان انقلاب است و چاپ آن افراد زیادی را به سخن درآورد و منجر به اصلاحات دوره خروشچف و در نهایت فروپاشی نظام اتحاد جماهیر شوروی شد.
کسانی که دکتر ژیواگو را خوانده بودند، چشم و گوششان باز شد و زوبوک از آنها به نام "بچه‌های ژیواگو" یاد می‌کند که در واقع گویای وضعیت و تأثیر متفکرین روسیه در این تحول اساسی است. کتاب روایت تغییر رژیم کمونیستی روسیه با تأکید بر نقش نویسندگان و «ادبیات» در آن روزهاست و بیش از آنکه روایت تاریخی روسیه آن دوران باشد، یادآور این جمله ژیل دلوز است که: «اگر ادبیات بمیرد، جنایت است».
زوبوک در دو دهه اخیر مـانند نورمن دیویس بـا مکاشفه در آرشیوهـای محرمانـه به‌تازگی رونمایی شده، آثار باارزشی در زمینه روابط و مسائل مربوط به دو ابرقدرت سابق و فروپاشی یکی از آن دو در اختیار پژوهشگران دانشگاهی گذاشته است. آثاری که به دور از جنجال‌های ژورنالیستی و ترهات کسانی که با تحـریف تاریخ، از آن چـون نـردبانی برای نیل بـه مقاصد خـویش بهره‌برداری می‌کنند، چشم خوانندگان را بـه حقایق امور آن امپراتوری سوسیالیستی باز کرده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/05/03

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بچه های ژیواگو: آخرین نسل روشنفکران روسیه

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
بچه های ژیواگو: آخرین نسل روشنفکران روسیه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک