رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
آمریکا
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
شاید خواندن تاریخ با زبان علمی و جدی کمی کسل‌کننده باشد، اما وقتی با نثر ادبیاتی متفاوت نوشته شود قضیه فرق می‌کند. چون می‌گویند تاریخ را تاریخ‌نویسان برای خوش‌آمدن حکومت‌ها و سران دولت‌ها نوشته‌اند. پس بسیاری از حقایق زیر دروغ‌ها پنهان مانده‌اند.
این کتاب‌ها نگاه دیگری به اتفاق‌های تاریخی دارند. مثلاً می ‌خواهند شما بدانید که تاریخ، آدم‌های عوضی کم نداشته. تاریخ پر بوده از فرمانروایان فرومایه. از تزارهای ترسناک و امپراتورهای بی‌جنبه، از شاهان دیوانه و ملکه‌های مجنون. خبر دارید که مردم دنیا قرن‌هاست از دست فرمانروایانشان زجر کشیده‌اند. افرادی که قبل از رسیدن به قدرت آدم‌های خوبی بوده‌اند، اما وقتی تاج پادشاهی بر سرشان می‌گذارند گندش را بالا می‌آورند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mtabrizi
mtabrizi
1395/04/31

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آمریکا

تعداد دیدگاه‌ها:
1
‍ ‍ نماد حزب های آمریکا و نقش "توماس ناست" (کاریکاتوریست) در آن
🔹سابقه نماد " الاغ" برای دموکرات ها و " فیل" برای جمهوری خواهان به قرن نوزدهم بازمیگردد. سنگ بنای حزب دموکرات در سال ۱۷۹۲ گذاشته شد. در این سال توماس_جفرسون، یک جناح در کنگره تشکیل داد که وظیفه آن دفاع از "منشور حقوق"بود. حزب جمهوری خواهان دموکراتیک (حزب دموکرات بعدی) از همان ابتدا با استقبال ایالتهای جنوبی روبرو گشت و این منطقه تا سالیان طولانی دژ تسخیر ناپذیر جانشینان جفرسون بشمار می‌ آمد. تا تاسیس حزب جمهوریخواه در دهه ۱۸۵۰ این دوران ادامه یافت.... ابتدای پیوند نماد الاغ به حزب دموکرات از ۱۸۲۸ در جریان انتخابات ریاست جمهوری بود، که طی ان اندرو جکسون اولین رئیس جمهور حزب دموکرات پیروز شد و بدین ترتیب هفتمین رئیس جمهوری آمریکا به قدرت رسید. اندرو جکسون در اوج کارزار انتخاباتی اش از سوی مخالفان جکسون برای تحقیر او به خاطر افکار پوپولیستی اش وی مبنی بر اینکه "بگذارید مردم حکومت کنند"، او را(Jackass) یا "جک الاغ" لقب دادند. او در جنگ ۱۸۱۲ شرکت داشت و پیشتر نیز به عنوان معاون کنگره و عضو مجلس سنا خدمت کرده بود. جکسون ترجیح داد تا خود را با این لقب سازگار کند، لذا به همین خاطر بود که شروع به ستایش الاغ به خاطر بردباری و انجام کارهای دشوار نمود، و این حیوان را کارگری سختکوش توصیف کرده و از تصاویر الاغ در پوسترهای تبلیغاتی حزبش استفاده کرد.
♦حزب جمهوری خواه در فضای رقابت آمیز میان هواداران الغای برده داری و طرفداران آن در اواسط دهه ۱۸۵۰ متولد شد. در ژوئن ۱۸۵۴ تعدادی از هواداران جدی لغو نظام برده داری و اسکان مهاجران جدید در سرزمینهای غربی، در شهر جکسون ایالت میشیگان دور هم جمع شدند و تاسیس حزب جمهوریخواه را رسما اعلام کردند. نام "جمهوری خواه"، نیز از نام "حزب جمهوری خواهان دموکراتیک" که در ابتدای قرن نوزدهم توسط توماس جفرسون بنیان گذاشته شد، اقتباس گردید. موسسان حزب جدید التاسیس معتقد بودند رهبران حزب دموکرات آرمانهای جفرسون را تحریف کرده و با حمایت از نظام برده داری، اصول جمهوریت را زیر پا گذاشته اند. به همین دلیل آنان با انتخاب نام جمهوریخواه اعلام داشتند که راه جفرسون را ادامه خواهند داد. در اوج جنگهای داخلی آمریکا، #فیل از نگاه سربازان، سمبل نبرد و مبارزه بود و به شکل بسیار محدودی در پوسترهای حزب جمهوری خواه از تصویر آن استفاده شد. تبدیل فیل به نماد رسمی حزب جهموری خواه در دهه هفتم قرن ۱۹ و از طریق کاریکاتورهای توماس_ناست جا افتاد.
نقش توماس_ناست، در جریان آنچه که ترس#دوران_سوم نامیده شده و با انتخابات میان دوره ای ۱۸۷۴ مقارن گردید، روزنامه نیویورک هرالد، طرفدار حزب دموکرات، شایعاتی را در خصوص تلاش اولیس_گرانت جمهوری خواه، رئیس جمهوری این کشور برای نامزدی خود در انتخابات برای سومین بار در سال ۱۸۷۶ مطرح کرد، که این کار در آن دوره و پیش از اصلاح بند ۲۲ قانون اساسی، از وجاهت قانونی برخوردار بود. با توجه به این شایعات، گرانت به یولیوس سزار دیکتاتور رم باستان تشبیه شد، که می کوشد نظام دموکراسی آمریکا را نابود و سیستم دیکتاوری را برپا سازد. در پاسخ به این شایعات بود که توماس ناست که به طرفداری از حزب جمهوری خواه شهرت داشت، کاریکاتوری را در مورد این داستان کشید و روزنامه نیویورک هرالد را در شکل الاغی با لباس مبدل شیر نقاشی کرد که در حال نعره زدن برای ترساندن دیگر حیوانات جنگل است. روی بدن فیل برچسبی به چشم می خورد که بر آن، عبارت "رای جمهوریخواهان" درج شده بود. هرچند که فیل در این کارتون، نماینده حامیان جمهوریخواهان و نه حزب جمهوری خواه بود، اما پس از آن، ایده توماس نست گسترش یافته و فیل نماد حزب جمهوریخواه شد.
محمد امیری
کانال کتابهای ممنوعه
🆔 @ketab_mamnouee
آمریکا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک