رسته‌ها
اگر جنگی هم نباشد
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 14 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 14 رای
کارمندان کار نمی‌کنند، سربازها از پادگان فرار می‌کنند، همسایه‌ها پول ماهانه ساختمان را نمی‌دهند، بساط تریاک هر شب در خانه‌‌ای به راه است، دختری که جایی برای خوابیدن ندارد هر شب مهمان خانه‌ای جدید است، جوان‌هایی که با بدبختی سرمایه‌ای برای کار دست و پا کرده‌اند به سراغ قاچاق می‌روند و سودای رفتن به «آن طرف آب» مرد راوی داستان را وادار به ازدواج صوری کرده است. این‌ها همه داستان‌هایی معمولی از زندگی آدم‌هایی واقعی هستند که هر کسی حداقل یک نمونه از آنها را دور و برش سراغ دارد. اما داستان‌های مجموعه‌ی «اگر جنگی هم نباشد» با اینکه جریان عادی زندگی روزمره را روایت می‌کنند، اصلا عادی نیستند. زبان و ساختار روایت داستان‌ها هر کدام را از دیگری متمایز ساخته است.
فرم داستان‌های این مجموعه تناسب خوبی با خود داستان‌ها دارند. برای مثال ساختار روایی به شکل نامه می‌تواند یکی از بهترین ابزارها برای بازنمایی روزمرگی باشد که در داستان‌های آخر به خوبی انجام شده است. یا استفاده از جمله‌های کوتاه و مقطع برای داستان پادگان با موضوع متناسب است. به طور کلی یکی از نقاط قوت این مجموعه فرم روایی آن به شمار می‌رود.
داستان‌های این مجموعه مخاطب را گیر می‌اندازند. بیشتر داستان‌های مجموعه به خوبی گسترده می‌شوند و فراز و نشیب‌های داستانی، ذهن خواننده را درگیر می‌کنند.
این کتاب در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ (۱۲ فوریه ۲۰۱۶) منتشر شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
202
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
farshid_ett
farshid_ett
1395/05/06

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اگر جنگی هم نباشد

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
اگر جنگی هم نباشد
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک