رسته‌ها
نای هفت بند
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 57 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 57 رای
نای هفت بند مجموعه مقالات ادبی و تاریخی پژوهشی معاصر،‌محمد ابراهیم باستانی پاریزی است. این مجموعه شامل یازده مقاله است که در سال 1350 شمسی به چاپ رسید و در عرض 13 سال، چهار بار تجدید چاپ شد. سرهنگی سرهنگ زاده، تاریخ و داستان هایی از آن، تاریخ و کنگره تاریخ، زن و جنگ، جراید فکاهی در ایران، نمکدان سه خانه،‌ چراغی در تاریکی، شاهنشاهی عضدالدوله، باستانی پاکستانی پاریزی؟ نای هفت بند و شاهنامه آخرش خوش است مقالات این مجموعه را تشکیل می دهد. از ویژگی نثر باستانی این است که در عین جدی و دقیق بودن، حکایت یا شعری را شاهد مثال آورده و نکات طنزآلودی را چاشنی کار می کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
798
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
HeadBook
HeadBook
1395/03/07
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نای هفت بند

تعداد دیدگاه‌ها:
1
کریم خان زندگفته است : در ایام نادرشاه ، در کاروانسرایی، زین مرصعی برای رضاقلی میرزا پسر نادرشاه می ساختند . شب ، خود را رسانیده زین اسب را در ربودم ! بعد از سه روز به جهت دریافت خبر به کاروانسرای مذکور رفتم ، قریب یک هزار نفر را در زیر شکنجه و چوب دیدم . به خاطرم رسید که برای یک نفس پلید شوم ، یک هزار نفر خلق الله را به عذاب الیم گذاشتن از انصاف بیرون است . جرات کرده ، آن زین اسب جواهرنشان قیمتی را آورده ، از پشت دیوار کاروانسرا بالا رفته و زین را در میان کاروانسرا انداخته و خود فرار کردم .
بعد از سه روز دیگر ، باز برای تفحص حالات به آن کاروانسرا شتافنم ، در هر حجره ، ذکر جوانمردی دزدی که زین اسب را ربوده بود شنیدم ، در همان شب ، علی (ع) را در خواب دیدم که شمشیری از کمر خود بازنموده و به من عنایت فرمود ، و الحال که به این ثروت و دولت رسیده ام به سبب عنایت آن حضرت می باشد . و به سبب جوانمردی که کرده و خلایق را از ذلت نجات دادم .
هر چه هست ، تاریخ ایران ، کریم خان را جزو معدود پادشاهان عادل نام برده است.
باستانی پاریزی – نای هفت بند –
PDF
14 مگابایت
نای هفت بند
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک