رسته‌ها
مرده خواران
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 39 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 39 رای
س‍ف‍رن‍ام‍ه‌ اب‍ن‌ف‍ض‍لان‌ ب‍ه‌ س‍رزم‍ی‍ن‌ وای‍ک‍ی‍ن‍گ‌ه‍ا در ۳۰۰ ه‍ج‍ری‌ ش‍م‍س‍ی‌

✔️ کتاب مرده خواران داستانی است جذاب و حیرت آور از مایکل کرایتون خالق پارک ژوراسیک. کرایتون این رمان را با اقتباس از سفرنامه ابن فضلان به سرزمین اسلاوها در قرن چهارم هجری٬ و نیز افسانه کهن اروپایی بیوولف خلق کرده است. فیلم سیزدهمین سلحشور با بازی آنتونیو باندراس و عمر شریف بر پایه همین رمان ساخته شده است. احمد بن فضلان بن راشد بن حماد که در اوایل قرن چهارم هجری تصادفی به سرزمین های شمال اروپا (اسکاندیناوی) گام نهاده است. وی در این سفرنامه با دیدی عمیق و موشکافانه، بدون پیشداوری، به شرح زندگی مردمی می پردازد که تمدن آنها قرنها بعد حتی برای اروپاییان نیز ناشناخته و پر از رمز و راز بود. وی همچون انسان شناسی در قرن جدید زوایایی از روابط اجتماعی ساکنان اسکاندیناوی را تشریح می کند که نشانگر قدرت شناخت و دقت در ارزیابی اوست.
این کتاب سفرنامه ای حیرت آور و مهیج است که لحظه ای نمی توانید آن را از خود دور کنید تا به پایان کتاب برسید.

از متن کتاب:
سرانجام به خانه روستایی رسیدیم. درون آن مردی جوان با قامتی رعنا را دیدم که بدنش عضو به عضو بریده شده بود. بدنش اینجا، بازویش آنجا و پایش در گوشه ای دیگر. خون فراوانی همچون آبگیری سطح زمین را پوشانده بود و بر روی دیوارها، بر سقف و همه جای اتاق به قدری خون دیده می شد که به نظر می رسید خانه را با خون رنگ آمیزی کرده اند، جسد زنی نیز دیده می شد که به همان ترتیب اعضای بدنش از هم جدا شده بودند. همچنین جسد پسر بچه ای حدود 2 ساله یا کمتر…
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
226
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
pezhman_Ir77
pezhman_Ir77
1395/02/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مرده خواران

تعداد دیدگاه‌ها:
1
[quote='hanieh']نسخه ی ویرایش شده جایگزین شد.[/quote]
با درود به بانوی گرانقدر و زیبا رو هانیه خانم و سپاس فراوان بابت این کتاب. فیلمش را حدود بیست و خورده ای سال پیش دیدم و لذت بردم. از موضوعات بکری و جالبی که افرادی کمی دوست دارند و متاسفانه بسیاری در ایران این موضوعات و کتابها را چرند و احمقانه می دانند. هر چند این یک داستان خیالی نیست بلکه همه واقعیت است و از بس عجیب و ترسناک جلوه می کند به خیال، وهم و دروغپردازی نسبت می دهند. متاسفانه نسخه سینمایی با استفبال خوبی روبرو نشد و در گیشه شکست خورد ولی در کل کارگردانی و بازی باندراس و نقش کوتاه عمر شریف قابل قبول بود. صحنه پردازی و بخصوص موسیقی حماسی و بسیار زیبای جری گلداسمیت عالیست. فکر نمی کردم کتاب به فارسی ترجمه شده باشد. اگر اشتباه نکنم در ابتدای فیلم که بغداد شهری که احمد بن فضلان در آن در دربار خلیفه است را نشان می دهد. تاریخ میلادی سال 922 میلادی را نشان می دهد که دقیقاً مصادف با سالی است که منصور حلاج بخاطر عقایدش در بغداد سلاخی شد! نکته جالب برای من این بود که واکینگ های نیمه وحشی که خیلی از اصول آداب و معاشرت و بهداشت را بخاطر نوع فرهنگ و دیدگاه و شرایط جغرافیایی و... رعایت نمی کردند و به نظر بسیار بی ادبانه، خشن و خطرناک بودند، افرادی نبودند که فردی را بخاطر عقاید و باورهایشان اعدام کنند و اصلا کاری به این حرفها و عقاید دیگران نداشتند و همان زندگی بدوی و دزدی و کشتار برای بقا را دنبال می کردند؛ در مقابل در بغداد و تمدن اسلامی آن روزگار که ادعادی تمدن اسلامی، برتری اسلام را داشتند و شکوه و جلال دربار خلیفه که قدرت روزگار خود بود فردی بنام منصور حلاج که افکار و گفته هایش در تضاد با منافع و اصول شریعت خشک و متعصبین آن روزگار بود به بدترین وضع سلاخی می شود که روی وایکینگ های کتاب و فیلم که هیچ؛ روی قبیله آدمخواران که در اثر است را سفید می کند.
مرده خواران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک