رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

طنزسرایان ایران از مشروطه تا انقلاب - جلد 2

طنزسرایان ایران از مشروطه تا انقلاب - جلد 2
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 47 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 47 رای
ب‍ه‌ ک‍وش‍ش‌: م‍رت‍ض‍ی‌ ف‍رج‍ی‍ان‌، م‍ح‍م‍دب‍اق‍ر ن‍ج‍ف‌زاده‌ ب‍ارف‍روش‌

طنزسرایان ایران از مشروطه تا انقلاب - جلد 1
http://ketabnak.com/book/75432


طنزسرایان ایران از مشروطه تا انقلاب - جلد 3
http://ketabnak.com/book/75434

طنز بیان واقعیات اجتماعی به زبان هزل و شوخی است. این شیوه از قدیم الایام مورد توجه شاعران بوده و مردم از زبان لطیف طنز بهره می برده و می برند. کتاب حاضر مجموعه شرح حال و نمونه آثار تعدادی از طنزسرایان مشروطه (1285 شمسی) تا زمان معاصر است که به همت محمدباقر نجف زاده بارفروش (متولد 1339) و مرتضی فرجیان در سه جلد گردآوری شده است. تدوین و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز این مجموعه حاصل تلاش چندین ساله مؤلفین آن است. این اثر اولین و جامع ترین اثر تحقیقی در مقوله طنز ایران به شمار می رود. طنز مفهومی گسترده و وسیعی دارد. هنر طنز از دیرباز در فرهنگ و تمدن ایران جایگاه ویژه ای داشته و در صد سال اخیر به اوج خود رسیده است. علاوه بر طنزسرایان نشریات فکاهی، کسانی چون پروین اعتصامی، سهراب سپهری، فریدون مشیری، باستانی پاریزی و ... نیز در این دسته بندی به عنوان شاعر طنزسرا معرفی شده اند. نام طنزسرایان به ترتیب الفبا و همراه تصویری از آنان آمده است. تعریف طنز و فکاهی، انواع طنز، طنز در فکلور، کمدی یا نمایش های طنز،‌ کاریکاتور، تاریخ تحلیلی مطبوعات طنز و فکاهی معاصر و نشریات طنز و فکاهی از مطالب این مجموعه است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
HeadBook
HeadBook
1394/12/14

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی طنزسرایان ایران از مشروطه تا انقلاب - جلد 2

تعداد دیدگاه‌ها:
1
کتاب مجمع الفصحا کتابی است در معرفی تمامی شعرای پارسی گو تا دوره قاجار (در قالب شش جلد. در اصل سه جلدِ رحلی بوده که در چاپ های اخیر به شش جلد تقسیم اش کرده اند)
و کتاب حاضر کتابی است در معرفی تمامی شعرای طناز و البته گاه بذله گوی و بذله سرا از مشروطه تا آغاز انقلاب اسلامی در ایران عزیز.
خواندن این کتاب مغتنم است... هم فال است و هم تماشا
هم آگاهی افزاست و هم طَرَب زا..
از کتابناکی محترم (HeadBook) سپاس دارم.
طنزسرایان ایران از مشروطه تا انقلاب - جلد 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک