رسته‌ها
دیوان حاج ملا هادی سبزواری
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 30 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 30 رای
به قلم: مرتضی مدرسی چهاردهی

به ضمیمه ی شرح حال و آثار مولف
عارف فیلسوف نامی در قرن سیزدهم می زیست. وی پس از فراگیری علوم مقدماتی به اشتیاق تحصیل حکمت اشراق راهی اصفهان شد و از اساتیدی همچون آخوند ملا اسمعیل و آخوند ملا علی 8 سال کسب فیض کرد. سپس به مشهد رفت و به مدت 5 سال حکمت را تدریس کرد. از وی کرامتها و مکاشفات بی شماری نقل شده است. ناصر الدین شاه قاجار نیز در سفر به مشهد به سبزوار و به منزل او جلوس کرد. از آثار او می توان به حواشی بر کتب ملا صدر الدین شیرازی، هدایت الطالبین، شرح جوشن کبیر و دعای صباح، لآلی المنتظمه، یک دوره منطق و فلسفه به شعر عربی و حاشیه بر منظومه نام برد. وی به مدت 28 سال در سبزوار درس گفت. وی در شعر اسرار تخلص می کرده است. تاریخ وفات قطب العارفین را 1289 قمری ذکر کرده اند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
188
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/02/19
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دیوان حاج ملا هادی سبزواری

تعداد دیدگاه‌ها:
2
دانلوداکثر کتاب ها با مشکل همراه هست بررسی نمایید باتشکر
درود بزرگان، از حاجی ملا اسماعیل سبزواری هم کتابها دارید بگزارید، از جمله این کتاب که کسروی تبریزی از آن نام برده در کتاب پیرامون جانوران:
اگر #دادگاهی بودی و #جانوران با #آدمیان #بداوری برخاستندی #آدمیان از آن #دادگاه #بسیار_سیاهرو در آمدندی. گویا یکی از اخوان الصفا بوده که کتابی درباره ی چنین دادگاه و داوری نوشته. من ترجمه ی آنرا در کتاب حاجی ملا اسماعیل سبزواری سی سال پیش خوانده ام.
#کسروی
دیوان حاج ملا هادی سبزواری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک