رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ریشه ها و نشانه های سکولاریسم
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 176 رای
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 176 رای
سکولاریزم یعنی چه؟ ریشه در کجا دارد؟ فرق آن با علمانیت در جهان اسلام چیست؟ رابطه دین و حکومت چگونه است؟
پیامدهای سکولاریزم چه چیزی است؟ عوامل آن کدامند؟
آیا در اسلام نیز آن عوامل وجود دارند تا سکولاریزم هم وجود داشته باشد یا خیر؟
ارتباط سکولاریزم با مکاتب فکری دیگر چیست؟ آیا بشر تکلیف‌گراست یا حق‌گرا؟
در این اثر، نویسنده تلاش کرده است به سؤالات فوق پاسخ گوید و افزون بر آن، علل و زمینه‌های تاریخی و اجتماعی سکولاریزم را بررسی، و مبانی فلسفی و کلامی آن را بیان نماید.
مباحث کتاب عبارتند از:سکولاریزم و سکولاریزاسیون، علل و زمینه‌های پیدایش سکولاریزم، سکولاریزم و قداست‌زدایی، سیانتیسم و سکولاریزم،
سکولاریسم و اومانیسم، راسیونالیسم و سکولاریسم، سکولاریسم و لیبرالیسم، سکولاریسم و مدرنیسم، سکولاریسم و تفکر فلسفی، سکولاریسم در مقایسه با حق و تکلیف.
نویسنده در هر گفتار ضمن تعریف هریک از اصطلاحات بالا، به سیر تاریخی آن نیز اشاره کرده و رابطه آنها را با سکولاریسم بیان کرده و به نقد آن پرداخته است.

فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:
گفتار یکم: ‌سکولاریسم‌ و سکولاریزاسیون‌
‌گفتار دوم‌: ‌علل‌ و زمینه‌های‌ پیدایش‌ سکولاریسم‌
‌گفتار سوم‌: ‌سکولاریسم‌ و قداست‌زدایی‌
‌گفتار چهارم‌: ‌سیانتیسم‌ و سکولاریسم‌
‌گفتار پنجم‌: ‌سکولاریسم‌ و اومانیسم‌
گفتار ششم‌: ‌راسیونالیسم‌ و سکولاریسم‌
‌گفتار هفتم‌: ‌سکولاریسم‌ و لیبرالیسم‌
‌‌گفتار هشتم‌: ‌سکولاریسم‌ و مدرنیسم‌
‌گفتار نهم‌: ‌سکولاریسم‌ و تفکر فلسفی‌
‌گفتار دهم‌: ‌سکولاریسم‌ در مقایسه‌ با حق‌ و تکلیف‌
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Kelk
Kelk
1388/10/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ریشه ها و نشانه های سکولاریسم

تعداد دیدگاه‌ها:
6
سلام و خسته نباشید
کتاب جالبی است
ممنونم
اگر ما به آزادي بيان معتقديم بايد بپذيريم كه هرکس حق دارد عقاید و نظرات خود را بیان کند. این خواننده است که باید حقیقت را از دروغ تمیز دهد. در عين حال اعتقاد به آزادي بيان نبايد توجيهي براي سكوت در برابر انتشار مطالب دروغ و كذب و عدم پاسخگويي به آن ها باشد. در مورد این کتاب من هم معتقدم چیزی جز یک مشت دروغ هدف دار برای گمراه نمودن اذهان ناآشنایان با پدیده سکولاریسم نبود. من فقط چند خط از این کتاب را عینا نقل میکنم، تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل:
"روحانیت اسلام - بویژه روحانیت شیعه - در طول تاریخ طرفدار حقوق مستضعفان و دادخواه مظلومان، و یاور محرومان بوده است[!] ، و از نظر زندگی دنیوی نیز قناعت و زهد را پیشه خود ساخته است[!] ... از این مقایسه اجمالی روشن می شود که اندیشه و تلاش برای گستراندن پدیده سکولاریسم به جوامع اسلامی، خصوصا جوامعی چون ایران اسلامی[!] نااستوار و غیرمنطقی است" (صفحه 9)
سرتاسر کتاب پر است از این استدلال های محکم و دندان شکن در رد سکولاریسم! حرف دل نویسنده ما هم در جمله آخر کتاب متبلور شده است که هدف او را از نوشتن این مهملات بیان می کند:
"حال اگر فرض کنیم که بشر امروزی - بویژه در جوامع غربی - طالب حکومتی است که دین و اخلاق در آن جایی نداشته باشد و یا دین و اخلاق به خواست آنان تأویل و تعریف شود، آیا متفکران و مصلحان جامعه وظیفه ندارند که برای اصلاح چنین جامعه ای قیام کنند؟... در این شرایط وظیفه مصلحان و متفکران دینی است که آدمیانی را که به حق بندگی رسیده اند[!] به تکالیف بندگی شان آشنا کنند[!]" (صفحه 62)
بله! همه هدف این دروغگویان همین است که ما را با تکالیف بندگی مان[!] آشنا سازند و با شستشوي مغز عده اي جوان ناآگاه آنان را به قيام عليه بي ديني و بي اخلاقي (البته به زعم خودشان) تشويق كنند.
کتاب روشنگرانه ای بود قضاوت با خواننده است
قبلا این کتاب رو خوندم ببخشید با اینکه از شان انسانی و ادبی دوره گوه خوری زیادی کرده تو این کتاب میگید نه دریافت کنید و بخونید و بخندید جوک نوشته بود بهتر بوددروغ پشت دروغ کسی هم که نیست از موضوع دفاع کنه یک طرفه رفته به قاضی کنترم که نمی ندازه کلی دروغ سرهم دورازجون شما فکر کرده جوانان الان هم خرند و به جایی هم دسترسی نداارند تا معنی سکولاریسم و معنی واقعی دین رو درک کنند و کتاب ایشون هم جون عمشون بهترین تعریف رو در یک بی طرفی محض(مطالعه کنید می فهمید)از سکولاریسم داشته و تجربیات دروغینشو در اختیرا خواننده میزاره بخونید و بخندید به ایم اخوندها به چه دست و پا زدنی و خالی بستنهایی افتادند همه چیز رو برای من توی جوان ایرانی همون طور که م یخواهند جلوه می دهند کسانی که از مطرح کردن نام سکولاریسم بدنشان به لرزه می افتاد البته نه از ترس خدا از ترس از دست دادن قدرت الان برای در اختیار داشتن همان قدرت سکولاریسم رو نقد می کنند هه هه هه
ریشه ها و نشانه های سکولاریسم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک