رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

وقایع نگاری نارنیا: شیر ، جادوگر ، کمد لباس

وقایع نگاری نارنیا: شیر ، جادوگر ، کمد لباس
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 352 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 352 رای
کتاب اول از مجموعه هفتایی :

1. شیر ، جادوگر ،کمد لباس
2.شاهزاده کاسپین
3.کشتی سپیده پیما
4.صندلی نقره ای
5.اسب و آدمش
6.خواهرزاده جادوگر
7.آخرین نبرد

لوُیس در ۲۹ نوامبر سال ۱۸۹۸ میلادی در بلفاست، مرکز ایرلند شمالی به دنیا آمد. تا قبل از ۹ سالگی پدر و مادر و برادرش را از دست داد. او در جنگ جهانی اول زخمی شد و پس از اتمام جنگ جهانی اول، دانشگاهش را به پایان رساند و به تدریس در دانشگاه‌ها پرداخت. در سال ۱۹۲۹ در عقایدش دچار تحول شد و وجود خدا را پذیرفت و دو سال بعد در حین مباحثه با تالکین مسیحی شد. نخستین اثرش را به نام دیمر در سال ۱۹۲۶ منتشر کرد که داستانی است منظوم، آرمان‌گرا و سرشار از طنز.کلایو استیپلز لوئیس، در ۲۲ نوامبر در سال ۱۹۶۳ در آکسفورد انگلستان درگذشت. درطول عمر پربارش در زمینه های گوناگون ادبیات ، آثار بسیاری پدید آورد که مهمترین آنها به قرار زیر است :

نقد : تمثیل عشق ( 1936 ) ، مطالعاتی در باب کلام ( 1960 ) ، تجربه ای در نقد ( 1961 ) ، تصویر رها شده ( 1964 ) ، مطالعاتی در ادبیات قرون وسطا و رنسانس ( 1966)
رمان : بازگشت زائر ( 1933 ) ، از سیاره خاموش ( 1938 ) ، پرلاندرا ( 1943 ) ، همچون سفر به زهره ( 1935 ) ، آن قدرت زشت(1945).
اخلاق : مسئله درد (1940) ، (1942 ) The Screwtape Letters، معجزات ( 1947 ) ، مسیحیت محض ( 1952 ) ، چهار عشق ( 1960 ) ، فراسوی فردیت(1944)
خود- زندگینامه : شگفت زده از شادی (1955).
شعر : شعرها ( 1964 ) ، داستانهای منظوم ( 1969 ) ، دیمر (1926).
نامه ها : نامه ها ، ویراسته و.ه. لوئیس(1966).

تمثیل عشق در سال 1936 جایزه هاوتورندن را ربود و کتاب آخرین نبرد که هفتمین کتاب از ماجراهای نارنیاست ، در سال 1957 برنده جایزه کارنگی شد .

رمان برای نوجوانان : سرگذشت نارنیا مجموعه‌ای از هفت رمان خیال‌پردازی نوشتهٔ سی اس لوئیس برای کودکان است .این مجموعه که به عنوان یک اثر کلاسیک در ادبیات کودک و شناخته ترین اثر نویسنده اش شناخته می‌شود و بیش از ۱۲۰ میلیون نسخه از آن به ۴۱ زبان فروخته شده در بین سال‌های ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۴ نوشته شده‌است .
علاوه بر زمینه‌های متعدد سنتی مسیحی ، این مجموعه ، شخصیت‌ها و ایده‌هایی از اساطیر یونانی و رومی و همچنین افسانه‌های کهن بریتانیا و ایرلند را به کار گرفته‌است .سرگذشت نارنیا ماجرای کودکانی را نقل می‌کند که نقش اصلی را تاریخچهٔ دنیای نارنیا بازی می‌کنند . در هر کتاب از این مجموعه (به جز اسب و پسرک او ) کودکانی از دنیای ما به صورت جادویی به نارنیا منتقل می‌شوند . جایی که از آن‌ها خواسته می‌شود تا به اسلان شیر کمک کنند تا از پس بحران در دنیای نارنیا برآید .ارنیا دنیایی است که در آن حیوانات سخن می‌گویند ، جادو امری رایج است و خوبی به جنگ با بدی می‌رود . داستان آفرینش نارنیا در روز نخست با آواز اسلان شیر و سخنگو شدن حیوانات با جادوی او در کتاب خواهرزاده جادوگر و داستان پایان آن در کتاب آخرین نبرد آمده‌است .آخرین جلد از این مجموعه (آخرین نبرد) در سال ۱۹۵۶ مدال کارنگی (از جایزه‌های معتبر ادبیات کودکان) را از آن خود کرده‌است.
نکته مهم برای خوانندگان و نویسندگان: نویسندگان مسیحی بسیار زیبا بعضی عقائد خود را در داستانهایشان به نمایش گزارده اند مانند لوئیسف ولی ما مسلمانان متاسفانه در زمینه داستان بسایر ضعیف عمل کرده ایم.
اما مجموعه نارنیا : شیر ، کمد ، جادوگر (1950) شاهزاده کاسپین ( 1951 ) ، کشتی سپیده پیما ( 1952 ) ، صندلی نقره ای ( 1953 ) ، اسب و آدمش. ( 1954 ) ، خواهر زاده جادوگر ( 1955 ) ، آخرین نبرد ( 1956 ).
____________
* بخشی از مطالب از سایت ویکیپدیای فارسی گرفته شده است
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
کوهالن
کوهالن
1388/10/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی وقایع نگاری نارنیا: شیر ، جادوگر ، کمد لباس

تعداد دیدگاه‌ها:
38
[quote='ramoona']من عاشق این کتابم........
هم فیلمش وهم کتابش
اما تو کتابناک هیچی رو نمیشه دانلود کرد
آخه این چه وضعیه!؟!؟![/quote]
والا آخه این چه کاریه؟؟؟؟؟؟(?)؟؟(?)
یه اشکال این ترتیب که شما برای کتاب نوشتین ترتیب نوشته شدن و چاپ کتاب ولی خود سی اس لوئیس در وصیت نامه اش گفته که کتابها به این ترتیب خوانده بشن :
خواهرزاده جادوگر
شیر ، جادوگر ،کمد لباس
اسب و پسرک او
شاهزاده کاسپین
کشتی سپیده پیما
صندلی نقره ای
آخرین نبرد
از طرفی اگه کتاب را خونده باشید متوجه میشوید که ترتیب اتفاقات به همین صورت هستش .
این جلدش از جلدای دیگش خیییییییلی قشنگتره:x:x:x
[quote='melika t']دانلودش چجورییییییییییی؟؟؟[/quote]

با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما نسبت به این اثر محق هستید می‌توانید اجازه نشر الکترونیکی تمام یا بخشی از آن را به ما بدهید و یا آنرا از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «قوانین» و «فروش کتاب الکترونیکی» را مطالعه کنید.
دانلودش چجورییییییییییی؟؟؟:stupid::stupid::stupid::stupid::stupid:
[quote='ramoona']من عاشق این کتابم........
هم فیلمش وهم کتابش
اما تو کتابناک هیچی رو نمیشه دانلود کرد
آخه این چه وضعیه!؟!؟![/quote]
اوففففففففففففففف.
کتابناک بی چاره هم تقصیری نداره:O
خب یکی از دوستان باید بره آپلودش کنه دیگه:((:((:((
ولی موافقم که خیلی عالی بود8-)8-)8-)
من عاشق این کتابم........:x
هم فیلمش وهم کتابش:)):D
اما تو کتابناک هیچی رو نمیشه دانلود کرد(!)
آخه این چه وضعیه!؟!؟!(?)(?):((:((
واااااااای این کتاب ( این مجموعه ) بی نظیره.......
وای عالیه..............
:x:x:x:x:x:x
هییییییییییییییی!بدک نیست همین دیشب خوندمش.لااقل ارزش خوندن داره.;-)
وقایع نگاری نارنیا: شیر ، جادوگر ، کمد لباس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک