رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید یا در مورد این اثر محق هستید، با ما تماس بگیرید.

تحلیل آثار نظامی گنجوی

تحلیل آثار نظامی گنجوی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 4 رای
نویسنده:
درباره:
نظامی گنجوی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 4 رای
با مقدمه‌: حکمت الله ملاصالحی

نگاهی به آثار نظامی با ملاحظات تطبیقی درباره ماخذ اسلامی و باستانی اسکندرنامه

از مقدمه کتاب:
نظامی و آثار او در میان کسانی که با ادب فارسی سروکار دارند بسیار مشهور است، اما کارهایی که درباره شناخت آثار و افکار او انجام گرفته است، با این شهرت متناسب نیست و با همه کوششهایی که شده، هنوز در این زمینه کار ناکرده بسیار است.
پیش از این مانند هر دانشجوی ادبیات فارسی، با نظامی و آثار او آشنائی داشتم، اما پس از پرداختن به این رساله بود که به ژرف اندیشی، تدبیر قوی شاعرانه و حساسیت هنری او بیشتر پی بردم و پس از بررسی آثار او و آثاری که با اندیشه و مطالعه او ارتباط داشتند، در حد توان، مطالبی در باره زندگی و منابع آثار وی فراهم آوردم .
نظامی در حدود سال ۵۳۶ متولد شده و حدود سال ۸۶۰۵ وفات یافته است و جز پنج مثنوی مشهور خود چنانکه عرفی، امیر خسرو دهلوی و جامی نیز اشاره کرده اند آثار کمی داشته است.
در نخستین مثنوی خود، مخزن الاسرار که رنگ تعلیم و عرفان دارد و تاثیر حدیقه الحقیقه سنائی در آن آشکار است بسیار پیچیده سخن گفته است. با وجود این اغلب حکایتهایی که در پایان مقالتهای بیستگانه آن آمده از سادگی نسبی و لطافت و عمق برخوردار است و در این رساله به مآخذ تعدادی از این حکایتها اشاره شده است...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Mahsaa
Mahsaa
1394/09/08
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تحلیل آثار نظامی گنجوی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تحلیل آثار نظامی گنجوی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک