رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
دریا هنوز آرام است
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 29 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 29 رای
برای شناخت آثار احمد محمود، باید از نخستین مجموعه داستان کوتاه یعنی «مول» که در سال 1338 چاپ شد، آغاز کرد. مجموعه‌ای که حضور او را در مقام نویسنده‌ای جستجوگر و قدرت‌مند اعلام داشت. داستان‌های «مول» و بیشتر داستان‌های مجموعه‌های «دریا هنوز آرام است» (1339) و «بیهودگی» (1341) سرشار از مشاهدات دقیق درباره کار و زندگی مردم عادی است. در واقع می‌توان گفت گستره قصه‌های او سرزمین عطش‌ناک جنوب و زندگانی ساده اما پررنج مردم آن دیار است. این داستان‌ها غالبا کوتاه هستند و گفتگوی درونی در آن‌ها غلبه دارد و با ایجاز نوشته شده‌اند که واقعیت‌های اجتماعی را بیان می‌کنند، به ویژه شرح زندگی مردم فرودست جامعه را که رنج می‌برند، کار می‌کنند و پناهگاهی ندارند، با این همه چرخ زندگی اجتماعی را صبورانه پیش می‌برند. بی‌شک لقب داستان‌سرای جنوب ایران بیشتر برازنده احمد محمود است که بدون گرایش به فوت و فن داستانی مدرنیسم، واقعیت خشن زندگانی مردم جنوب ایران را در افق تاریخی نشان می‌دهد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
solooook
solooook
1394/06/06

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دریا هنوز آرام است

تعداد دیدگاه‌ها:
4
تمام آثار این نویسنده قابل تامل و خواندنی هستند
از بابت اپ لود و زحمات دوستان سپاسگذارم
خدا روح این داستان نویس بزرگ معاصر رو شاد کنه. تحول بزرگی در ادبیات داستانی ما بوجود آورد. توصیه می کنم کتاب همسایه ها رو حتماً بخونید. انگار که فیلم میبینید!
از جناب سلوک هم خیلی خیلی ممنونم.
دریا هنوز آرام است
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک