رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
شبهاتی پیرامون اسلام
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 18 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 18 رای
اثر مبسوطی است که به دفاع از اسلام و موازین اخلاقی و اجتماعی، اقتصادی و سیاسی آن می‌پردازد. این اثر، پاسخ به شبهه‌ها و خرده‌گیری‌های مغرضانه‌ای است که در چند دهه اخیر اسلام عزیز را مورد هَجمه قرار داده و قصد دارند تا مسیر امن الهی را در طوفان شک و شبهه پنهان کنند. علامه محمد قطب در این کتاب، با استفاده از آیات هدایتگر قرآن و کلام حکمت‌بار نبی اکرم صلی الله علیه وسلم این شبهات را مطرح کرده و به طور مفصل به هر کدام پاسخ می‌دهد. برخی از موضوعات کتاب عبارتند از: عدم نیاز به دین در عصر حاضر، رابطه اسلام با سرمایه‌داری، برده‌داری و فئودالیسم از نظر اسلام، نظام طبقاتی و مالکیت فردی در اقتصاد اسلامی، کارکردهای صدقه و زکات، زن در اسلام، نگرش اسلام به آزادی اسلام، اقلیت‌های دینی در نظام اسلامی و دیدگاه اسلام به نظام اقتصادی کمونیسم.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/05/20
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شبهاتی پیرامون اسلام

تعداد دیدگاه‌ها:
5
نامه منتشره از محمد قطب در تفسیر آرای سید قطب در رابطه با تکفیر :
او تمام تلاشش را به کار گرفت تا روشن سازد که مقصود وی از این سخنان، صادر کردن احکام بر ضد مردم نیست، بلکه تنها هدفش این بود که آن حقیقت فراموش شده را بار دیگر به مردم بشناساند و سرانجام خود آنان مشخص سازند که آیا در راه مستقیم الهی گام برمی‌‌دارند یا آنکه از این راه منحرف شده‌اند، پس زیبنده است که به سوی آن بازگردند.
...
همچنین بارها شنیدم که می‌گفت: «صدور حکم علیه مردم مستلزم وجود قرینه قاطع و یقینی است که تحقیق در این، جزو وظایف ما نیست و به همین دلیل معترض آن نمی‌شویم. علاوه بر آنکه راه و روش ما دعوت است نه دولت؛ دعوتی که وظیفه‌اش تعیین حقایق برای مردم است نه صادر کردن احکام بر آنان.»
..
سامی جوهر ـ نویسنده مصری ـ در کتاب خود، متن اعترافات شهید سید قطب را که در بازجوییها نوشته است، از قول او می‌نویسد: «من معتقد به کفر افراد جامعه نیستم، بلکه سخن من ناظر به دولت حاکم، به عنوان جامعه است، نه مردم عادی…
http://www.ettelaat.com/etiran/?p=47960
البته جمال عبدالناصر میگن یک کار خوب کرده اون هم دار زدن سید قطب بوده - میگن اگر دیر جنبیده بود.... - این ژنرال سی سی هم میگن باز ی کار خوب کرد ؟":زندان انداختن اون محمد مرسی ناراحت - لیدر اخوانیها -میگن ... مصرو نجات داد .....اونا با تفسیر به میل خود از قران تحریک به انقلابی گری و شورش رو و.. مرام و سر لوحه کار خود قرار داده بودند ---نمیدانم اگه موفق میشدن وضع مصر و جهان اسلام یعنی خوبتر تر میشد وضهیونیستهای نژاد پرست مضمهل و نابود میشدند..؟؟
[quote='Mostafajamshidi']این همه عالم بزرگ، شما باید کتاب یک اخوانی تکفیری که افکارشون دنیا رو آتیش زده بزارید؟[/quote]
محمد قطب و همچنین برادر بزرگترش سید قطب اگرچه اخوانی بودند، اما تکفیری نبودند.
اینان از متفکران و صاحب نظران در اندیشه سیاسی_اجتماعی اسلام هستند، ضمن اینکه به سبب موقعیت خاص مصر، هم اینان اولین مواجهه جدی با تفکر غربی و غرب‌گرا را داشتند و از پیشروان احیاء و بازخوانی اسلام هستند، که از قضا آثارشان بسیار هم مورد توجه انقلابیون ایران قرار گرفت.
در همین کتابناک آثار متعددی از سید قطب و محمد قطب بارگذاری شده ، می‌توانید ببینید.
این دو لینک را هم ببینید:
یادی از محمد قطب/ سید هادی خسروشاهی
https://www.cgie.org.ir/fa/news/11235
https://www.cgie.org.ir/fa/news/27798
آخرین مرحله فکری سید قطب در مورد حکومت اسلامی در کتاب «معالم فی الطریق» است که پس از دو بار زندانی شدن تألیف کرد و جامعه را به جامعه بدتر از جاهلیت قبل از اسلام تشبیه کرد. مراد ایشان تکفیر جامعه نبوده است؛ اما افرادی مثل ایمن الظواهری نادرست متوجه شدند و از حرفهای او مصادره به مطلوب کردند و سازمان‌های جهادی تشکیل دادند و شروع به ترور کردند. حسن البنا، بیانگذار جماعت اخوان المسلمین اعلامیه‌ای صادر کرد که برنامه‌های طالبانی و ... ربطی به اخوان ندارد.
امروز برچسب‌های زیادی به افرادی مثل سید قطب زده می‌شود که در تلاش برای نظریه پردازی در جهان اسلام بوده‌اند. اگر به تعداد انگشت دست افرادی را بخواهیم نام ببریم که در بنیانگذاری اسلام‌گرایی انقلابی نقش داشتند،‌ یکی از آنها سید قطب است.
اگر آثار او را بررسی انتقادی کنیم می‌توان به لحاظ کلامی، فقهی، حقوقی و ... او را نقد کرد، اما اگر از دریچه امروز نگاه کنیم، می‌بینیم که سید قطب قطعاً از کسانی است که به گردن مسلمین در دوره کنونی و در حرکات آزادی‌بخش نقش جدی داشته است اما چرا با برچسب زدن نسبت به او باید حساس بود؟ نه فقط سید قطب بلکه همه کسانی که تا نیم قرن پیش نظریه‌پردازی‌هایی کردند، امروز جزو مشهورات ایدئولوژی جریان فکری انقلابی‌اند و اساسا بسیاری از مفاهیم آن روز، در آن شرایط پیام دیگری داشت.
سلسله باطل جریان قدیمی ایمان گرایی ادامه دارد.
این همه عالم بزرگ، شما باید کتاب یک اخوانی تکفیری که افکارشون دنیا رو آتیش زده بزارید؟
شبهاتی پیرامون اسلام
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک