رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
شاهکارهای کوتاه: چهار داستان
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 8 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 8 رای
✔️ کتاب شاهکارهای کوتاه: مجموعه چهار داستان شامل تاریخچه زندگی خانوادگی و سیاسی ویکتور هوگو و چهار داستان کوتاه برجسته از وی است. عنوان داستان‌ها عبارتند از: «محکوم بی‌گناه»؛ «کلود ولگرد»؛ «دلاور» و «ژان والژان».

در بخشی از داستان کلود ولگرد می‌خوانیم:
در زندانی که کلود ولگرد محبوس بود مردی به سمت مدیری کارگاه‌ها انجام وظیفه می‌کرد. این مرد از سنخ کارمندانی بود که گفتی او را فقط برای اداره امور زندان‌ها ساخته‌اند. مرد که از زندانبانی و سوداگری هر دو مایه داشت سرشت عجیبی بود که در آنِ واحد هم دستوری به کارگر می‌داد و هم زهر چشمی از زندانی می‌گرفت. هم افزار به دست محکوم می‌داد و هم زنجیر بر پای او می‌نهاد. این مرد ذاتا مظهر اضداد بود. مردی بود کوتاه قد و مستبد و خودپسند و خودرای و بر نفس خود نیز تسلط نداشت. از طرفی به موقع رفیقی مهربان و جوانمرد و خوش‌روی و خوش‌زبان بود و حتی با لطف و محبت به شوخی می‌پرداخت. در واقع مردی خشن و سختگیر بود، ولی جدی و بااراده نبود. با هیچ‌کس به بحث و احتجاج نمی‌پرداخت و حتی با خود نیز استدلال نمی‌کرد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
simin
simin
1394/05/03

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شاهکارهای کوتاه: چهار داستان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
شاهکارهای کوتاه: چهار داستان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک