رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
دفاع از دیوانگی
امتیاز دهید
5 / 5
با 6 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 6 رای
✔️ کتاب دفاع از دیوانگی مجموعه‌ای کامل از داستان‌ها و نوشته‌های طنز ووی آلن را در برمی‌گیرد.
آلن در «دفاع از دیوانگی» ما را به ضیافت دنیای دیگری از وودی آلن دعوت می‌کند؛ دنیایی که دیگر محدود به بازیگری و کارگردانی و نوشتن فیلم‌نامه‌هایش نیست. در این دنیا، ما با داستان‌نویس و طنزپرداز قهاری روبه‌رو می‌شویم که هم‌چون جهان سینمایی‌اش بازتاب‌دهنده‌ی همان پرسونای دوست‌داشتنی وودی آلن در فیلم‌هایش است (هم‌چون چارلی چاپلین که پرسونای ولگرد را در بیش‌تر فیلم‌هایش به نمایش می‌گذاشت) هرچند در این طنزنوشته‌ها و در بیش‌تر مواقع، جای این پرسونا را دیگرانی گرفته‌اند که او به دنیای طنز خود راه‌شان داده و با آن‌ها بازی می‌کند: شخصیتی خودبیمارانگار، پر از خاطره‌های دوران کودکی، هنردوست، دل‌مشغول روابط با زن‌ها، دایم در حال نق‌زدن و شِکوه‌کردن، و به شکلی آبزورد پر از اندیشه‌های فلسفی و… و خیلی چیزهای دیگر.
تمام این متن‌ها طنز موقعیت و زبان را با تخیل وودی آلن طوری به هم آمیخته‌ که می‌تواند گاهی واقعا خواننده را به قهقهه بیاندازد و هم‌زمان ذهنش را درگیر کند. آلن با دغدغه‌های فلسفی‌اش ما را مدام با پرسش‌های متعددی رویارو می‌کند، در هیات همان پرسونای کوچک‌اندامش با عینک گرد ته‌استکانی مشکی و صدای نازک و لبخند‌های ریزش در فیلم‌های دوست‌داشتنی و به‌یادماندنی‌اش که جز نوستالژی‌های همیشه‌ی سینما است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1394/05/03

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دفاع از دیوانگی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
دفاع از دیوانگی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک