رسته‌ها
الهه های گذشتگان
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 93 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 93 رای
اریک فون دنیکن معتقد است که ارابه های خدایان که در افسانه های مردمان جهان وجود دارد از مایاها تا مصری های قدیم، از بومی های استرالیایی تا یهودی های عصر قدیم، واقعا سفینه هایی روئیت شده اند و خدایانشان چیزی جز سرنشینان همان سفینه نبوده اند. نویسنده در این کتاب تصاویر و عکسهایی را ارائه کرده است و از ما خواسته تا خودمان قضاوت کنیم.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
182
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1394/04/12

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی الهه های گذشتگان

تعداد دیدگاه‌ها:
8
دوست گرامی "بهروز 67"
منظور شما را میفهمم و به آن احترام میگذارم
من با هر چه که فوندنیکن و یا دیوید آیک و یا زاکاریا سیچین و یاکارلوس کاستاندا و صدها نویسنده اینچنینی میگویند موافق نیستم و حتی کتابهایشان را دیگر نمیخوانم اما سخن دیگران را هر اندازه که عجیب باشند را گوشمیکنم و با عقل خودم میسنجم ،
محیط آکادمیک هم پیشداوری ها و دگم های خودشان را دارد، روزی که گالیله گفت زمین بگرد خورشید میگردد ، محیط آکادمیک نخست بر او خندید و سپس او را محکوم کرد، و سرانجام آنرا پذیرفت
در زندگی دریافته ام که عامه مردم بدرستی و نادرستی باورها و سخنان کاری ندارند و تنها پیروی و تقلید میکنند و این شامل حال محیط های آکادمیک نیز میشود.
به باور شما کدام برای جوانان مابهتر است ؟ روزی 6 ساعت تماشای تلویزیون (فوتبال و سریال و ...) یا کتابی که انسان را بفکر وامیدارد ؟ هر چه که میخوانیم نیازی نیست تا آنرا بپذیریم اما میتوانیم به بهانه آن فکر خوذ را در بررسی آن بکار بیاندازیم.
دوست گرامی «دبیرزاده»،
* صحبت سر رشته‌ی تخصصی من درآوردی «موجودات هوشمند فرازمینی» در دانشگاه نیست ولی مطالعات اخترشناسی و کار در ناسا و هر چه در ارتباط با آسترونومی باشه نزدیک‌ترین موقعیت مربوطه رو فراهم می‌سازه. برای شخصی که مثلا ادعای کشف بسیار بزرگی در حیطه‌ی فیزیک نوین داره نباید آشنایی مقدماتی با خود علوم پایه و به خصوص فیزیک داشته باشه؟!
* مدرک تحصیلی و رشته‌ی تخصصی هم ارتباط مستقیم با ادعاهای شبه‌علمی ایشان داره مگر این که شما نیز معتقد به معجزات و اعمال فوق علمی داشته باشید که خوب دیگر صحبتی از علم و مطالعات علمی اهمیتی ندارد.
* مردم اروپا نسبت به مردم کشورهای جهان سطح تحصیلات بالاتر و درک بالاتری دارند ولی این به معنای تحت تاثیر قرار نگرفتن رسانه‌های عمومی و مبتذل روزمره نیست. نگاهی به تیتر کتاب‌های پرفروش ماه و سال کشورهای اروپایی و امریکا بیندازید تا متوجه صحبت من شوید. ضمنا این خود دلیلی بر مردود دانستن نظریات شبه‌علمی دانیکن نیست چون اصولا نیازی به آوردن دلیل برای پوچی نظریات الکی این شخص وجود ندارد. این که برخی دوستان علاقمند به این نوع نظریات هستند مطمئنا علائق شخصی این دوستان و شما هست ولی این را با علم و دانش نیامیزید.
* از میان صدها پژوهنده‌ی نامداری که در این حیطه مشغول تحقیق هستند لطفا از چند نفری نام ببرید که مورد پذیرش نهادهای باصلاحیت آکادمیک هستند؟
* حد نهایت این مطالعات شبه‌علمی رسیدن به جایی است که دین جدیدالتاسیس «ساینتولوژی» هست و «ران هوبارت» قبلا همه‌ی این دروغ‌ها را سرهم کرده و کلی سر جماعت هم شیره مالیده. ایشان نیز معتقد بودند که بهترین شیوه‌ی پولدار شدن درست کردن یک آئین و دین جدید هست که این کار را هم با موفقیت انجام داد.
* مطالعه‌ی کتاب‌های پایه‌ی علمی از داروین و انسان‌شناسان و اسطوره‌شناسان معتبر شدیدا توصیه میشه به دوستانی که با خواندن کتاب‌های سطح نازلی چون «ارابه‌ی خدایان» حیرت‌زده می‌شوند.
اریک فون دانیکن محقق و نویسنده توانا نقاط تاریک تاریخ را روشن می کند
اریک فون دانیکن مصداق شارلاتانیزم در نویسندگی و استفاده از نقاط تاریک تاریخ است
متایفانه برخی از دوستان بدون اینکه کتابهای فون دنیکن را مطالعه کرده باشند اظهار نظر میکنند ایشان یکی از محققین بنام در جهان هستند بخصوص ارابه خدایان تاچند وقت اجازه چاپ هم نمی دادند فکر کنم اظهارات دوستان یک برداشت سطحی از کسانی هست که کلاً مخالف اریش فون دنیکن هستند از جناب خر تو خر هم کمال تشکر را دارم
آقای "بهروز"
اریش فون دنیکن تنها کسی نیست که در این زمینه پژوهش کرده و البته هنوز در هیچ دانشگاهی رشته تخصصی "موجودات هوشمند فرازمینی " نیست ،
اما شما به مدرک تحصیلی و رشته تخصصی ایشان چه کار دارید؟ ،
بر خلاف گفته شما ،مردم اروپا نسبت به جاهای دیگر جهان بسیار با سوادند و همواره جوینده حقیقت بوده اند و همواره با ذهنی باز به مطالعه و بررسی اندیشه های نوین مشغولند و یکی از پرکارترین و سختکوشترین و با انظباط ترین مردم جهانند و صدها پژوهنده دیگر همچون فون دنیکن درمیان آنها هست که کمابیش همان را میگویند :
"آثار باستانی و نیز اسطوره های ملی مردمان جاهای گوناگون جهان همگی گویای آنند که در گذشته موجوداتی فرازمینی به زمین آمذه بودند و شایدپیدایش نژاد انسانی نتیجه یک مهندسی ژنتیکی توسط آن موجودات فرازمینی باشد "حالا میتوان درباره درستی و نادرستی این تئوری بحث کرد اما آن صفاتی که شما درباره مردم اروپا بر شمردید دلیلی بر رد سخنان فون دنیکن نمیتواند باشد.
ممنون برای به اشتراک گذاری این کتاب.
نویسنده‌ی این کتاب، هیچگاه از کوچکترین تخصص علمی و فنی در مطالعات مورد ادعایش (موجودات هوشمند فرازمینی) نداشته و متاسفانه از کم‌سوادی اکثریت مردم راحت طلب اروپایی که دنبال کتاب‌های پرفروش ماه با ارزش علمی و اجتماعی پایین هستند، سو‌ءاستفاده می‌کند.
ادعاهای اریک فون همه pseudoscientific یا شبه‌علمی هستند که هیچوقت مورد تایید دانشمندان و محققین صاحب نظر نبوده و حتی علنا علیه وی صحبت کرده‌اند (نظیر کارل ساگان).
متن ویکی‌پیدای فارسی کاملا ناقص و تاحدودی یک جانبه در حمایت از این شخص است ولی متن ویکی‌پیدای انگلیسی کاملتر بوده و حتی جزئیات کلاه‌برداری‌های مالی وی که منجر به زندانی شدنش گشت را نیز توضیح داده است:
https://en.wikipedia.org/wiki/Erich_von_D%C3%A4niken
متاسفانه بعضی از دوستان اصلا متوجه نشدند که خرتوخر گرامی چه کتاب بی نظیری رو برای دوستانش آپلود کرده !! کافیه در رابطه با اریک فون بگم که ایشون نویسنده کتاب جنجالی ارابه خدایان می باشد و در ضمن همین کتاب هم یکی از کتابهای بی نظیر اریک فون می باشد ... نویسنده این کتاب برخلاف دیگر محققان که در پشت میز تحریر کتاب می نویسند پاشنه گیوه اش را بالا می کشد و برای تحقیق و بررسی آثارش به اکثر کشورهای جهان سفر میکند تا بتواند به عمق نشانه ها و آثار باستانی گذشتگان پی ببرد ... از دوستان خواهش میکنم این کتاب را حتما مطالعه کنند
الهه های گذشتگان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک