رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
افسانه های آذربایجان
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 32 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 32 رای
✔️ افسانه‌های آذربایجان با مضامین گوناگون، ترنم عادات، احساسات، دنیای معنوی، آرزوها و خواست‌ها، و توانایی‌های مردم این منطقه و شگردهای مبارزة آنها با دشمنان داخلی و خارجی، در طول قرون و اعصار، همراه است. در این افسانه‌ها نفرت خلق از هر نوع استثمار، ستمگری، مفتخوری، و دورویی آشکارا احساس می‌شود، در عین حال نحوة زندگی انسان‌های ساده، خلاقیت‌های کاری آنان به نمایش در می‌آید. برخلاف بسیاری از افسانه‌های ملل دیگر، که در آنها بیش‌تر آرزوهای مردم، با اتکاء به نیروهای ماوراء طبیعی تحقق می‌یابند، در افسانه‌های آذربایجان، با اتکاء بر عقل و شعور پیرمردان فرزانه است که راه‌ها از چاه‌ها تشخیص داده می‌شوند و توطئه‌های کثیف و شیطانی پادشاهان و ثروتمندان طمعکار برملا می‌شود.
برخی عناوین افسانه‌ها عبارت‌اند از: باغبان و شاه؛ اسکندرشاه؛ دو همسایه؛ شمشیر زنگ‌زده؛ شاه و وزیر؛ افسانة جیحون؛ یادگار؛ زن و پدر و دختر یتیم؛ و بچه پهلوان.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1397/06/17

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی افسانه های آذربایجان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
افسانه های آذربایجان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک