رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سقوط شاه
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 378 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 378 رای
فریدون در دمشق به دنیا آمد. در بیروت بزرگ شد، و در همان جا تحصیلات خود را در رشته حقوق آغاز کرد. سپس از دانشگاه سوربن پاریس مدرک دکتری در رشته حقوق بین‌الملل دریافت کرد. هویدا در سال ۱۹۴۸ میلادی از جمله تهیه‌کنندگان متن پیش‌نویس اعلامیه جهانی حقوق بشر بود و طی سال‌های ۱۹۵۲ تا ۱۹۶۲ میلادی در سازمان یونسکو بخش ارتباطات جمعی به کار مشغول بود. در سال ۱۹۵۷ و یک سال پس از آن که برادرش امیرعباس به نخست‌وزیری ایران رسید, وی به سمت معاون وزیر امور خارجه رسید. طی سال‌های پس از انقلاب زندگی هویدا در مسافرت میان پاریس و نیویورک می‌گذشت. هویدا در فرانسه به دلایلی از جمله بنیانگذاری نشریه سینمایی کایه دو سینما، و همچنین شناخت مسایل جهان عرب شهرت فراوانی داشت.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
sarab3
sarab3
1388/09/18
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سقوط شاه

تعداد دیدگاه‌ها:
10
دوست عزیز فریدون هویدا برادر امیر عباس هویدا(نخست وزیر پهلوی)هستند.فریدون هویدا رمان بسیار زیبایی هم بنام (قرنطینه)نوشته که جزو بهترین رمانهای زبان فارسیه.
هويدا آخرين نخست وزير محمدرضاشاه بود كه در جريان ارتباطات تنگاتنگي كه با دربار داشت خاطراتي خواندني ازخود بجا گذاشته است
ممنون نبايد زحمات شاه ايران راناديده گرفت
زيباترين قسمت كتاب، اين نقل قول از محمدرضا پهلوي است:
«هيچكس قادر به سرنگوني من نيست، چون 700 هزار پرسنل نظامي، همراه با كليه كارگران و اكثر مردم ايران پشتيبان من هستند...»
اين حرف رو سال 1978 زده يعني دقيقا يك سال قبل از انقلاب (1979)!!!!
درود بر شما
مدتها دنبال این کتاب بودم. البته یک بار هم اسکن شده این کتاب رو در اینترنت پیدا کردم. اما حجمش خیلی زیاد بود (فکر کنم حدود 20 مگابایت!) و به همین علت موفق نشدم دانلودش کنم.
واقعا از شما سپاسگزارم دوست عزیز8-)
ممنون.
کسی کتاب دخترم فرح رو داره؟
نوشته فریده دیبا مادر فرح.
اگه دارید لطفا آپلود کنید:-)
ریدون هویدا متولد ۳۰ شهریور ۱۳۰۳ (۲۱ سپتامبر ۱۹۲۴) در دمشق - وفات ۱۲ آبان ۱۳۸۵ (۳ نوامبر ۲۰۰۶) در نیویورک) نویسنده، سیاست‌مدار و نقاش ایرانی بود. او برادر امیرعباس هویدا نخست‌وزیر پیشین ایران است.
سقوط شاه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک