رسته‌ها

هفت شهر عشق: نگاهی نو به حماسه عاشورا

هفت شهر عشق: نگاهی نو به حماسه عاشورا
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 15 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 15 رای
هنوز توضیحاتی برای این کتاب ثبت نشده
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
320
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
بنیاد
بنیاد
1394/06/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی هفت شهر عشق: نگاهی نو به حماسه عاشورا

تعداد دیدگاه‌ها:
2
و فدیناه به ذبح عظیم.....
تو ای بابا در آن دوران چه لرزیدی ز ذبح «پور»
ولی «پورت» به عاشو را چه ذبح خاندانی کرد.
یا ثار الله
سخنی در ماندگاری حادثه ی کربلا
یک قصه بیش نیست غم عشق ،وین عجب
کز هر زبان که می شنوم نا مکرر است!!
در باره حادثه ی عاشورا و واقعه ی کربلا قرن هاست که مطالب گوناگونی از طرف گروه ها و فرق اسلامی بیان میشود و ضمن پاسداشت سالانه ی آن از طرف شیعیان، اما بگفته ی حافظ هنوز حدیث نا مکرری است.
راستی رمز و راز ماندگاری کربلا در چیست ؟
چه عامل و عواملی باعث جاودانگی این حادثه ی جانگداز شده است ؟
عاشورا یک روز ، جریان و تاریخ نیست. بلکه فرهنگی است که آیینه ی تمام نمای عدالت، مظلومیت، معصومیت و حقیقت است. حقیقتی که یک گروه اندک در مقابل تاریخ ایستاد تا حقیقت خلقت را به رخ انسان، ناریخ و هستی بکشد که انسان زمانی به معنای انسانی خود دست می یابد که حقیقت عشق را درک نموده باشد که همانا معشوق ازلی حضرت حق باری تعالی است.
حسین ع یک درس به تمام بشریت و تاریخ داد و آن اینکه تمام هستی فقط یک کلمه است و آن کلمه وجودی غیر از وجود حضرت احدیت و بندگی او نیست. و همه ی هستی در مقابل عظمت او هیچ است. و به همین خاطر بود که تمام هستی خود را به سرزمین کربلا آورد و همه را یک به یک فدای حقیقت راه و عشق حضرت رب العالمین کرد و ۱۴۰۰ سال است که تاریخ به این عمل آگاهانه ی او به تعجب وا داشت. و کسی غیر از خود حسین ع توانایی درک این عمل را ندارد.!!
حسین ع به کربلا آمد. او چه برای اقامه حکومت آمده باشد چه برای جهاد و مبارزه ، عمل ا فقط یک نتیجه داشته و دارد : رسوایی آل امیه برای کل تاریخ و درس دادن به کل بشریت که ظلم و ستم قابل مدارا نیست و باید در مقابل ان ایستاد. اگرچه امام حسین ع به نتیجه ی عملی قیام الهی خود که اقامه عدل و احیای سنت حضرت رسول ص کاملأ وقوف داشت و آن چیزی بود که سال ها بعد بطور کاملأ عینی به تحقق پیوست.
بنابراین بدون دلیل نیست که او (ثار الله ) یا خون خدا لقب یافت. زیرا او همه چیز خود را برا خدا فدا کرد و بدون تردید صاحب خون او نیز خدا خواهد بود نه قبیله ی او یا بنی ثقیف!!!
آنچه خداوند تعالی در سوره صافات پس از ماجرای قربانی کردن ابراهیم ع حضرت اسماعیل ع را و موفق شدن خلیل ع از آن آزمون بزرگ و قربانی کردن فرزند که خداوند به ابراهیم وعده ی یک قربانی عظیم را می دهد:
و فدیناه به ذبح عظیم / صافات / ۱۵۷
به گفته ی صاحب تفسیر مجمع البیان این ذبح عظیم چیزی و کسی غیر از امام حسین ع نیست. و گرنه خداوند برای یک گوسفند صفت ذبح عظیم را به کار نمی برد.!!!!
و حسین ع در سال ۶۱ هجری با همه ی اهلبیت آمد و فدایی دین خدا و سنت جدش رسولخدا ص و بقای بیت الله الحرام شد.
ر
هفت شهر عشق: نگاهی نو به حماسه عاشورا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک