رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
فراسوی چپ و راست
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 4 رای
نویسنده:
مترجم:
محسن ثلاثی
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 4 رای
آنتونی گیدنز؛ جامعه شناس معاصر و نظریه پرداز عصر جدید در مطلبی که از پی می آید به این نکته اشاره می کند که به دلیل گسترش مدرنیته و درگیری همه فرهنگها و ملتها در ساختن جهان کنونی، هم اکنون مرزبندیهای رایج اعم از شمال و جنوب، مرکز و پیرامون و نیز تقابل میان چپ و راست سیاسی از میان رفته است.
به نظر گیدنز امروزه همه مردمان سیاره در گسترش عدالت و رفاه و احیاناً فاجعه های زیست محیطی، ترور و... مسئولند. در پیش درآمد این کتاب به موضوع جهانی شدن، سنت، سوسیالیسم, محافظه‌کاری و لیبرالیسم نو، سیاست رادیکال و مانند آن اشارتی رفته است. برای مثال خاطر نشان شده است: ... مگر نه این است که محافظه کاری در پی به هم ریختگی برنامه سوسیالیسم پیروزی جهانی یافته است به هر روی، در این جا باید میان محافظه کاری و جناح راست تفاوت نهیم. جناح راست به معنای بسیاری از چیزهای متفاوت در زمینه ها و کشورهای متفاوت است. ولی یکی از کاربردهای اصلی این اصطلاح در جهان امروز به لیبرالیسم نو راجع است که پیوندهای آن با محافظه کاری در بهترین حالت بسیار ضعیف است. زیرا محافظه کاری حتی اگر یک معنا داشته باشد، همان علاقه مندی به نگهداشت وضع موجود به ویژه حفظ سنت به عنوان خرد به ارث رسیده از گذشته است. بدین معنا (بسیار اساسی)، لیبرالیسم نو محافظه کار نیست. بر عکس، لیبرالیسم نو فراگردهایی از دگرگونی ریشه ای را به جریان میاندازد که با گسترش دایمی بازارها تحریک میشوند....
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
5IVE_6IX
5IVE_6IX
1394/02/12

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فراسوی چپ و راست

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
فراسوی چپ و راست
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک