رسته‌ها
زن پهلوان
امتیاز دهید
5 / 4
با 42 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 42 رای
✔️ مکسین هانگ در سال ۱۹۴۰ در ستاکتون کالیفرنیا به دنیا آمد و اکنون با شوهرش ارل کینگستون و پسرش جوزف در هونولولو زندگی می کند این کتاب اولین بار در سال ۱۹۷۶ منتشر شد و به دریافت جایزه ملی منتقدین کتاب در امریکا نایل گردید کتاب دوم او مردهای چینی است.

مقدمه مترجم:
مهاجرت دسته جمعی چینی ها به کالیفرنیا از سال ۱۸۵۲ یعنی چهار سال پس از کشف طلا در کوه های کالیفرنیا شروع شد. با این که چینی های مهاجر از این کشف جدید بهره چندانی نبردند هر سال سیل مهاجرین به سوی کالیفرنیا که کوه طلا نامیده می شد سرازیر می گشت. مهاجرین جدید ناچار به کارهایی از قبیل ریل گذاری و لباسشویی مشغول می شدند. پدر مکسین حدود سال ۱۹۳۰ در جستجوی ثروت به کالیفرنیا آمده و مادرش پس از 10 سال انتظار به او پیوسته و نه ماه بعد از آن مکسین به دنیا آمده است. پس از کمونیست شدن چین، خانواده مکسین از مراجعت به چین که قبل از آن در نظر داشتند، منصرف می شوند.
ماکسین هانگ کینگستون نویسنده چیره دستی است و اکنون به عنوان استاد ادبیات انگلیسی در دانشگاه تدریس می کند. زمانیکه این کتاب را نوشته، به چین نرفته بود و آنچه می داند از پدر و مادر بخصوص مادر و اقوام و همشهری های آنها شنیده است و پیداست که در آغاز کاملا در تسلط زندگی چینی خانواده اش بوده و اجازه نمی داده دنیای متفاوت بچه های آمریکا راهی به رویش باز کند. در کودکستان رفوزه می شود و بهره هوشی او را صفر تشخیص می دهند. در دبستان ناچار است همزمان در این دو دنیای متفاوت خانه و مدرسه زندگی کند و رنج و دردی که از این تضاد می برد، انگیزه نوشتن این کتاب است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
260
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mtabrizi
mtabrizi
1394/01/16
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زن پهلوان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
PDF
4 مگابایت
زن پهلوان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک