رسته‌ها
ادبیات چیست؟
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 85 رای
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 85 رای
اساس فلسفه سارتر بر آزادی است. این آزادی که "تنها منبع عظمت بشری است"، چیست؟ جوهر کلام آنست که آزادی ماهیت و جوهر بشر نیست، چیزی است که آن را ممکن می سازد، چیزی است که به بشر امکان می دهد تا ماهیت خود را تحقق بخشد و رفته رفته تعریفی از خود بدست دهد، تعریفی که همیشه باز است.آزادی قدرت و موهبتی است که به یمن آن بشر می تواند خود و جهان را تغییر دهد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
291
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hjafarzadeh
hjafarzadeh
1393/10/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ادبیات چیست؟

تعداد دیدگاه‌ها:
7
کتاب سال چاپ نداره برای کسی که بخواد مقاله ای چیزی بنویسه سال چاپ مهمه
دمی بی خبری کافی است تا همه چیز را از دست بدهی و ناگهان هر چه را که با تلاش به دست آورده ای، نابود می شود و از دست می رود. ژان پل سارتر

من هنگامی آزادم که همه ی جهانیان آزاد باشند؛ تا هنگامی که یک نفر اسیر در جهان هست، آزادی وجود ندارد. ژان پل سارتر
سیمون دوبوار،در کتاب خاطراتش در مورد سارتر می گوئید:"یک دم از اندیشیدن باز نمی ماند.نه آنکه مدام کلمات قصار واصول نظری صادر کند:سارتر از فضل فروشی و خود نمائی نفرت داشت،اما ذهنش پیوسته در جوشش بود، گوئی از سستی و نسیان ،خمودی و رعایت ومدارا بوئی نبرده است....تا پیش از آشنایی با او خودم را مستثنی می شمردم،زیرا که نوشتن را از زیستن جدا نمی دانستم.اما سارتر زیستن را برای این می خواست که بنویسد...دست کم در خیال خود آشفتگی ها و سرگردانی ها را می ستودم و زندگی توأم با خطر را،مردان سرگشته وره گم کرده را.....تحسین می کردم.
سارتر،به عکس من معتقد بود که چون چیزی برای گفتن داشته باشد هر گونه افراط وتفریط خیانت....است.(ادبیات چیست-ص35)
اثر هنری و ادبی درچشم او نوعی غایت مطلق بود که علت وجود خود و آفرینده خود را،و حتی شاید همه جهان را در خود داشت(سارتر یقین داشت اگر هنر وادبیات نباشد وجود جهان باطل و عبث است(-ص36)
"کتاب ادبیات چیست؟" محصول مداوم اندیشه های سارتر در باره ادبیات و هنر است.در این کتاب به صراحت می گوئید که غرض از ادبیات تلاش و مبارزه برای دست یابی به آگاهی برای حقیقت جویی،برای آزادی انسان...(این کتاب در حال حاضر به چاپ هشتم رسیده)
(کتاب بسیااااااار قشنگیه......بشتابید فرصت از دست ندین!!!:baaa:)
با سپاس... از آپلود کننده محترم، جناب"jafarzadeh"
اولین انسانی که هزاران سال پیش به قصد پرواز به خودش پرهای پرندگان را بست و از بلندی به پایین سقوط کرد و مُرد همه او را متهم به جنون و خیالبافی کردند
ولی این آروز آنقدر در بشر ماند و ماند تا روزی جامه حقیقت به خود پوشاند و در عمل و در جهان واقع نیز اتفاق افتاد .( و حتی تا کره ماه هم رفتیم )‌
خیالات ما بسیار زیباتر است از دنیای واقعی و کثیف بعضی ها . . . . و مطمئن باشید روزی رویای صلح و عدالت و آزادی به واقعیت مبدل خواهد شد هر چند در آن روز نه من زنده ام و نه شما:(( ولی این منم که با امید و آرزو به آن واقعیت جامه عمل پوشانده ام پس من در پیروزی آن روز شریک و زنده ام :D
 
میان زندگی آن گونه که هست و آنچه را که دوست دارید باشد، چنان تفاوت بزرگی وجود دارد که چنان که هر فردی تنها به آنچه که علاقه دارد اتفاق بیفتد توجه نشان دهد نه آنچه که در واقعیت پیش می آید، زندگی خویش را تباه کرده است تا به حفظ آن کوشش کرده باشد. سينيور نيکولو ماکياولي.
ای پسر،
حقیقت همیشه چیزی ورای علایق و تمایلات ماست.
تا افراد در بند ملت و آب و خاک و نژاد هستند آزاد نیستند و نمی توانند آزاد باشند و یا حتی دم از آزادی بزنند این افراد آزاده اند که می توانند طلیعه دار جهانی آزاد شوند . . . .
سینیور سیاوش حبیبی !‌!‌!‌
افراد آزاد وجود ندارند بلکه ملت های آزاد وجود دارد و یک فرد تنها زمانی میتواند ادعا کند که آزاد است که به یک ملت آزاد تعلق داشته باشد. سینیور نیکولو ماکیاولی.
ادبیات چیست؟
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک