رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
پویایی سرمایه داری
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 6 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 6 رای
"پویایی سرمایه‌داری" دربرگیرنده‌ی سه سخنرانی فرناند برودل است که آوریل سال 1976 در دانشگاه جان هاپکین در بالتیمور ایراد کرد. برودل طی این سه سخنرانی نتیجه‌ی تحقیقات 20 ساله‌ی خود در باره‌ی تاریخ اروپا از قرن 14 تا 18 و چگونگی پیدایش سرمایه‌داری در جهان، و تاثیر متقابل بخش‌های مختلف جهان بر هم را ارائه داد.
برودل با بررسی تاریخی شکل گیری بازار در طول قرنها می نویسد، پولها و شهرها واقعیتهای زندگی روزمرهی گذشته و واقعیت دوران مدرن هستند. پول به‌عنوان وسیله‌ی تسریع مبادله ابداعی است بسیار قدیمی؛ و بدون مبادله هیچ جامعه‌ای وجود نخواهد داشت. شهرها از زمانهای ماقبل تاریخ وجود داشتهاند. هر دوی اینها ساختارهای زندگی عادی با قدمتی طولانی به شمار میروند. به‌علاوه ظرایبی هستند قابل انطباق با دگرگونیها و در عین حال تسریع کنندهی آن‌ها.
پس همان طور که شهر و پول خالق مدرنیته هستند، مدرنیته یعنی کلیت زندگی متحرک بشر، نیز موجب گسترش پول و پیشرفت روزافزون شهرها شده است. شهر و پول موتور و در عین حال نشان‌گر هستند؛ محرک و در عین حال نشان‌دهنده‌ی دگرگونی‌اند. اما نتیجه‌ی آن نیز هستند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1393/08/30

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پویایی سرمایه داری

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
پویایی سرمایه داری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک