رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
الف: مجموعه 17 داستان کوتاه
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 7 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 7 رای
✔️ الف (اسپانیایی: El Aleph‎) نام مجموعه داستانی نوشته خورخه لوئیس بورخس نویسنده و شاعر آرژانتینی است. بیشتر داستان‌های کتاب در قالب خیال‌پردازی نوشته شده‌اند و مفاهیمی چون جاودانگی و هویت مضمون اصلی آنها است.
در جهان داستان نویسی آمریکای لاتین، بعد از انتشار آثار بورخس، کمتر نوشته قابل اعتنائی می‌توان یافت که برای دور شدن از واقعیت گرائی عینی توانسته باشد از جادو و ابداع خیالی سازی‌های بورخس، از نخستین پیشتازان سده بیستمی این نوع، چندان فاصله گرفته باشد. - زمان، جاودانگی، مرگ، ویژگی‌های شخصیت آدمی و دوگانگی‌اش، جنون، درد، تقدیر، همه و همه درونمایه‌های اصلیِ آثار غنائی- ماوراءالطبیعه بورخس اند که ما با آن‌ها در قالب حکایت‌های رقت انگیز یا مصیبت بار رو به رو می‌شویم و بدون پیدا کردن فرصتی برای راه حل خود را بی درنگ مانند اسیری چاره ناپذیر در آینه هزارتوی آن می‌یابیم. قالب ابداعی او را نمی‌توان به زور در جغرافیای فرهنگی خاصی گنجاند؛ وسعت دامنه اش به اندازه ای است که سرتاسر جهان را در می نوردد و عمق آن به یمن نامتناهی بودنش فراتر از گستره ای است که بستر تاریخ اندیشه‌ها را می‌سازد، اندیشه‌هائی که نسبت انسان با کائنات را رقم می زند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
miran2009
miran2009
1393/08/03

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی الف: مجموعه 17 داستان کوتاه

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
الف: مجموعه 17 داستان کوتاه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک