رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
شکست تابوها
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 8 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 8 رای
.
عجیب نیست - و گویا همیشه چنین بوده است - که «حقایق تاریخی» را فاتحین جنگ تعیین میکنند و «تاریخ» را آنها تفسیر میکنند و می نویسند، اما عجیب است - و گویا تا کنون هم اینطور نبوده است- که شکست خوردگان جنگ، تاریخی را که اینقدر یک طرفه نگاشته شده است به راحتی باور می کنند، بدون اعتراض می پذیرند و بدون انتقاد به نسلهای بعد منتقل می کنند.
این کار باعث شد که پس از جنگ جهانی دوم، نیروهای پیروز بتوانند در قالب یک برنامۀ مشخص و به طور کاملاً موفقیت آمیز به امر نوپروری بپردازند . هدف اصلی نو پروری پس از جنگ، دستبردی اجتماعی - روان شناختی به حوزه های ناخودآگاه فکری آلمانی ها به منظور تغییر اساسی شخصیت آنها بود . مدتی پس از جنگ خود شکست خوردگان این کار را ادامه دادند. این واقعیت از نقطه نظر جامعه شناختی و آسیب شناسی اجتماعی جای تأمل فراوان دارد.
والتر لیپمان روزنامه نگار برجستۀ آمریکایی معتقد است: «تازه هنگامی می توانیم ادعا کنیم که سیاست نوپروری با موفقیت انجام گرفته است که تبلیغات جنگی پیروزشدگان جنگ وارد کتابهای تاریخ شکست خوردگان شود و نسل آنها این مطالب را باور کرده باشد.» نگاهی به کتاب های مدرسه ای آلمانی ها یا گفتگو با نسل بعد از جنگ بر گفتۀ لیپمان صحه می گذارد.
پیش از اینکه لیپمان این خواسته را مطرح نماید، بالزاک تاریخ جهان را به دو گونه تقسیم کرده بود: یکی تاریخ رسمی، تحریف شده، دروغین و تعیین شده برای تدریس در مدارس و نوع دیگر ، تاریخ محرمانه ای که در برگیرندۀ علل واقعیِ جریانات حقیقی تاریخ است.

در این کتاب با بخشی از حقایق ناگفتۀ جنگ جهانی دوم و جنایات بی شمار فاتحان آن آشنا می شویم .
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
farhadpartica
farhadpartica
1393/06/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شکست تابوها

تعداد دیدگاه‌ها:
1
بخشی از تابوهایی که بی چون و چرا در جهان امروز به عنوان "حقایق مسلّم تاریخی" پذیرفته شده و هر گونه پرسش در کم و کیف آنها نیز پیشاپیش محکوم و مردود است ، تابوهایی است که توسط قدرتهای پیروز جنگ جهانی دوم از طریق رسانه ها و سپس ناشران ، دانشگاهها ، مدارس و محافل سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و هنری در جهت تأمین منافع دراز مدت آنان ساخته و پرداخته و القا گردیده است .
کتاب حاضر که رکورد فروش را در بسیاری از کشورهای اروپایی شکسته و با استقبال فراوان محققان روبرو گردیده است ، یکی از معدود کوششهای غیر مجاز پژوهشگران هوشمند و شجاع در شکستن تابوهایی است که برای بسیاری از مردم جهان "حقیقتی خدشه ناپذیر" انگاشته می شوند .
گستردگی تحقیقات و توانایی شگرف نویسنده در اثبات مدعیات خویش ، آن هم از زبان خود فاتحان - از زبان و قلم مخالفان معتبری که فاتحان جنگ دوم جهانی بوده اند - حیرت انگیز است و شاهکاری بی بدیل را در خصوص تاریخ نگاری تحلیلی دروان معاصر ما ارائه می دهد .
از پیشگفتار ناظر
شکست تابوها
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک