رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ظفرنامه خسروی
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 43 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 43 رای
مؤلف ناشناخته (قرن  ١٣  ه.ق)

شرح حکمروایی سید امیر نصرالله بهادر سلطان بن حیدر ( ١٢٧٧ - ١٢۴٢  هـ.ق) «در بخارا و سمرقند»

«ظفرنامه خسروى»، کتابى است به زبان فارسى، نوشته مولفى ناشناخته درباره تاریخ فرارود(ماوراء النهر) و افغانستان.
مؤلف این کتاب را در بخارا در بیان وقایع دوران سلطنت سید امیر نصراللّه (1242 تا 1277 ﻫ . ق) فرزند امیر حیدر از سلاطین منغیتیه نگاشته است. این اثر از منابع دست اوّل راجع به تاریخ آسیاى میانه و افغانستان در نیمه اول سده نوزدهم میلادى به شمار می‌رود.
بنا به قول اسماعیل رحمت اُف، ارزش تاریخى ظفرنامه خسروى و اهمیت آن نسبت به دیگر آثار این مقطع تاریخى در آن است که:  ١ . مؤلف، بنابر موقع بلند اجتماعى خود، به همه گونه مواد رسمى دسترسى داشته و از آن‏ها در کتاب خود فایده برده است.  ٢ . در بسیارى از حوادث که در زمان امیر نصرالله رخ داده‏اند، خود حضور داشته و شاهد بوده است.  ٣ . مى‏توان گفت وقایع اساسى آسیاى میانه و افغانستان، در کتاب موردنظر، بى‏طرفانه قلمداد شده‏اند.  ۴ . در کتاب اسناد و ارقام و سنوات و نام‏هاى اشخاص و اصطلاحات سیاسى و دولتى فراوان درج گردیده است. براى تشخیص کامل اهمیت ظفرنامه خسروى واجب است که اخبار آن با اخبار منابع دیگر با دقت تام مقایسه و مقابله کرده شوند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
simin
simin
1393/09/24

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ظفرنامه خسروی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ظفرنامه خسروی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک