رسته‌ها
میراث انقلابی چه گوارا
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 36 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 36 رای
بخشی از کتاب:
زمانی که رفیق اولیویه بزانسن به عنوان یکی از سخنگویان اصلی اتحادیه کمونیست انقلابی در فرانسه بزگزیده شد به عنوان نماینده نسل نوین چپ انقلابی و کمونیست ها در فرانسه این عنوان را تصاحب نمود انتخاب او به عنوان یکی از سخنگویان اصلی اتحادیه در آغاز قرن بیست و یکم وفراتر از آن کاندیدای اتحادیه در انتخاب ریاست جمهوری سال ۲۰۰۱ در فرانسه به عنوان جوان ترین کاندیدای تاریخ این انتخابات در این کشور اقدامی نمادین کاملا آگاهانه حساب شده و معنادار بود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
145
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
a_h_allame
a_h_allame
1393/08/19
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی میراث انقلابی چه گوارا

تعداد دیدگاه‌ها:
3
کتاب بسیار خوبی است و از معرفیِ اجمالیِ چه گوارا فراتر می‌رود و به نقد او می‌پردازد و نقدهای دیگران بر «چه» را پاسخ می‌دهد. جذاب‌ترین بخش کتاب که به نظرم معرف بهترین وجه چه‌گواراست، فصل «اومانیسم مارکسیستی» است که با تاکید نشان می‌دهد این رزمنده بیش از آن‌که یک مارکسیست باشد یک اومانیست است و به همین دلیل از مخالفت با مارکس و لنین و شوروی و چین واهمه‌ای ندارد.
کتابی که اول باید بخوانم و سپس نظر بدهم.
چهل سال بعد از اعدام چه گوارا هنوز هم زندگی وی و کارهایش یکی از بحث‌های ادامه‌دار در جهان است. خیلی از صاحب‌نظران از جمله نلسون ماندلا از وی به عنوان یک قهرمان نام می‌برد و او را الهام‌دهندهٔ آزادی برای تمامی کسانی می‌داند که آزادی را دوست دارند، همچنین ژان پل سارتر وی را هم روشنفکر می‌دانست و هم از او به عنوان کاملترین انسان عصر ما یاد می‌کرد. چه گوارا یک قهرمان ملی دوست‌داشتنی برای کوبائیان باقی می‌ماند و تصاویر وی روی سکه‌های فلزی کوبایی را زینت داده‌است و دانش آموزان هر روز را در مدرسه با این حرف آغاز می‌کنند که: ما نیز مثل چه خواهیم شد. ترانه آستا سیمپره که به یاد او ساخته شده از ترانه‌های محبوب است و به چند زبان اجرا شده‌است. در سرزمین مادری وی آرژانتین جایی که در دبیرستانها نام وی را به خاطر می‌سپارند موزه‌های بیشماری از چه کشور را پر کرده‌است و در سال ۲۰۰۸ یک مجسمهٔ برنزی از او در شهر تولدش روزاریو نصب گردید. علاوه بر این چه گوارا برای بعضی از بولیویایی‌ها به حضرت ارنست معروف است و او را فرد مقدسی دانسته و می‌پرستند.
میراث انقلابی چه گوارا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک