رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
اسپینوزا
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 71 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 71 رای
«باروخ اسپینوزا» یکی از تأثیرگذارترین فیلسوفان مدرن در نظر گرفته می شود چرا که مشارکت های ماندگارش در این حوزه، راه را برای بسیاری از اندیشمندانِ پس از او باز کرد. «اسپینوزا» که در شهر «آمستردام» به دنیا آمد و بزرگ شد، اکنون به شکل گسترده به عنوان برجسته ترین فیلسوف هلندی در تمام اعصار شناخته می شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1393/05/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اسپینوزا

تعداد دیدگاه‌ها:
15
ضمن عرض سلام ، این کتاب الان چاپ میشود و مترجم آن زنده است !
کیفیت سایت افتضاح هست کتاب ها با حجم سنگین دانلود نمی شوند
اسپینوزا می خواست کتاب «اخلاق» پس ازاو، بدون نام او منتشر شود، چرا که میگفت: حقیقت به شخص خاصی وابستگی ندارد و مهم این نیست که جملات مبین آن، نخست توسط چه کسی گفته یا نوشته شده است. آنجا که حقیقت جدی گرفته میشود، حتی مالکیت وجود ندارد . میگفت: فلسفه هدفی جز این نداردکه راه خوشبخت زیستن آدمی را کشف کند. واز هرآنچه نوشته زیبایی وپاکی خلق و خوی اوپیداست -یعنی آنگونه زیست که نوشت.
دستاوردهای فلسفی و شخصیت اخلاقی اسپینوزا زمینه‌ساز آن شد تا ژیل دلوز، او را «شاهزادهٔ فلسفه» بنامد.
*امرارمعاش اسپینوزا از طریق عدسی تراشی نیز جنبه نمادین دارد.فیلسوف یعنی کسی که مردم را یاری کند با دیدی تازه به زندگی بنگرند.درحقیقت یکی از ستون های فلسفه اسپینوزا این است که از چشم انداز ابدیت به موضوع نگاه کند. "دنیای سوفی"
ازدوست "بزرگوار "بسیار ممنون ام-پیروز باشید.
اسپینوزا- یکتا شناسی - موجبیت مطلق
باروخ(بندیکت)اسپینوزا 1632-1677 در آمستردام هلند دیده برجهان گشود.وی را به سبب آزاد اندیشی اش تکفیروازجامعه یهودی طرد کردند و لعنت نامه ای برایش نوشتند که روی همه تکفیرنامه های واتیکان را سفید کرد.
اوبعدها نوشت که از تکفیر کنندگانش هیچ کینه ای نداردو گفت: کارمن این نیست که خرده گیری و نفرین کنم یا کسی را محکوم سازم، بلکه وظیفه من فهمیدن و درک کردن است.
با خروج از آمستردام، زندگی منزوی و آرامی را در یک اتاق زیر شیروانی آغاز کرد، پس از مدتی، برای امرار معاش به ساخت عدسی های دوربین وعینک* روی آورد در حالیکه اوقات فراغت خود را صرف تفکر، نوشتن و تماشای عنکبوت های اتاق زیر شیروانی میکرد با خودمیگفت عنکبوت ها چقدر شبیه آدمیانند آنها هم با نبوغی شگفت انگیز تار می تنند و خانه بنا می کنند ودرنهایت بی دلیل، ساخته خود را خراب میکنند .
کتاب اصلی وی "اخلاق"یکی از آثارجاویدان فلسفی ودرعین حال از دشوارترین کتابهاست.اودر این شاهکار فلسفی با پیروی از برهان های اقلیدسی دراثبات قضایای هندسی به کمک چند تعریف -چنداصل موضوع وقضیه دست به اثبات حقایق متافیزیکی واخلاقی میزندونقطه آغاز بحث در"اخلاق" سوال حل نشده دوگانگی ماده وروح است.با این دید به عمل انسان به گونه ای نگریسته میشود که خط - صفحه یاجسم هندسی رابررسی میکنند.وحاصل نگرش نوعی وحدت وجود واصل موجبیت مطلق است:جهان چنان است که به ضرورت منطقی بایدباشد.پس اختیار محال است.آیا خوشبختی هم محال است؟خوشبختی ازراه دانستن چگونگی یکرنگ شدن زندگی انسان با بافت بزرگ آفرینش وپذیرفتن ضرورت همه رویدادها بدست می آید.فلسفه وی شباهت زیادی به فلسفه رواقیون دارد.تعارضی که میان متافیزیک موجبیت گرا وآموزه های اخلاق هست.در کل دستگاه فلسفی اسپینوزا چشمگیرترین دستگاه خردگرایی است که تا بحال ساخته شده .
تاریخ فلسفه ی غرب نوشته ی آقای راسل :
کتاب اخلاق با این کلمات پایان مییابد :
((شخص خردمند تا آنجا که در نظر گرفته میشود دچار اظطراب روحی نمیشود ، بلکه چون به حکم ضرورتی ابدی بر خود و هستی و اشیا آگاه است ، هرگز نابود نمیشود و همیشه از رضای حقیقی روح برخوردار است . اگر راهیکه من به عنوان طریق حصول این نتیجه نشان داده ام سخت دشوار مینماید ، کشف آن محال نیست . باید هم دشوار باشد ، زیرا که به ندرت پیدا میشود . اگر دست یافتن بر رستگاری آسان و یافتن راه آن بی زحمت میسر بود ، پس چگونه ممکن میشد که تقریبا همه ی مردم آن را فراموش کنند ؟ اما همه ی چیزهای عالی همان قدر که دشوارند نادر نیز هستند .))
چیزهایی که دست یافتن به آنها دشوار مینماید نادرند و زود در زیر فشار ساده هایِ چندش آورِ دم دستی به نسیان سپرده میشوند .
فراموشی لازم نیست که به از یاد بردن صرف فقط اشاره نماید .
ندیدن ها هم فراموشی ست . نشیندن ها هم فراموشی ست . لمس نکردن ها هم فراموشی ست . عبور نکردن ها هم فراموشی ست .
[quote='khar tu khar']
اگر مشکل نشر نداشته باشد کتابش را دارم و اسکن میکنم . بررسی کنید ببینید مشکل نشر دارد یا نه .
با تشکر .[/quote]
حق نشر کتاب اخلاق اسپینورا : باروخ اسپینوزا ،چاپ جدید: تاریخ انتشار « 1 فروردین 1390 »
کتاب مشکل نشر دارد.

[quote='saeedlatifim']لطفا کتاب "اخلاق" اسپینوزا رو هم در صورت امکان تهیه کنین
با تشکر [/quote]
اگر مشکل نشر نداشته باشد کتابش را دارم و اسکن میکنم . بررسی کنید ببینید مشکل نشر دارد یا نه .
با تشکر .
با تشکر از جناب sagaliga که نسخه تک صفحه ای کتاب را بارگذاری کردند.
بدیع ترین بخش فلسفه ی اسپینوزا شامل 3 بخش است:آزادی-نس و بدن -وجود فردی
[quote='alizanjanii']
ولی قطعا هم جهان مدرن به او مدیون است و هم پست مدرن.هم سکولاریسم و هم دین داری.گروهی او را بزرگترین ملحدین می دانند که به انکار خداوند پرداخت و گروهی عارفی پاکنهاد.
زندگیش نمونه زندگی یک انسان متقی است نه به مال و منال دنیا تلقی داشت و نه برای رسیدن به شهرت تلاشی کرد که اگر میخواست میتوانست یک فیلسوف درباری خوشبخت شود.آنچه او را آرام مینمود جهان اندیشه بود تا چراغی از عقل در آن افکند.
...گویی هر دو فیلسوف به وجود آمده بودند تا «مساله وجود»را حل کنند.یکی با انکار جهان و دیگری با انکار زمان که هر دو در جهان امروز امری بدیهی الوجود اند![/quote]
از این بهتر و خلاصه تر نمی شد درباره اسپینوزا حرف زد..
اسپینوزا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک