رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
جهان اسلام پس از یازده سپتامبر
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 4 رای
عملیات تروریستی القاعده در سپتامبر ۲۰۰۱ اثرات شگرف و عمیقی در جهان از خود به جا گذاشت و تغییرات وسیعی به وجود آورد، به حدی که امروز، اغلب از جهان قبل و پس از ۱۱ سپتامبر سخن گفته می‌شود.
شاید بررسی بخش مهمی از جهان، یعنی دنیای اسلام که از این تغییرات مصون نمانده است، پس از ۱۱ سپتامبر و مقایسه آن با جهان اسلام قبل از آن در زمینه‌ای جدا از تغییرات جهانی ممکن نباشد، ولی تحرک بیشتر بر روی این موضوع که به معنای جدا کردن آن از زمینه حوادث دیگر نیست، بعد دیگری از رخدادها را روشن خواهد کرد.
چهار حادثه مهم در دوران معاصر بطور بنیادین جهان اسلام را دگرگون کرده است، به طوری که می‌توان از این چهار رویداد به عنوان نقاط عطف مهم تاریخ معاصر جهان مسلمانان یاد کرد.
به ترتیب تاریخ، شکست و فروپاشی امپراتوری عثمانی در جنگ جهانی اول، تاسیس دولت اسرائیل و بحران دائم در روابط مسلمانان با آن، انقلاب اسلامی ایران و حوادث ۱۱ سپتامبر، این چهار رویداد مهم تاریخ معاصر است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
a_h_allame
a_h_allame
1393/03/19

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جهان اسلام پس از یازده سپتامبر

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
جهان اسلام پس از یازده سپتامبر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک