رسته‌ها
نسیان - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 25 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 25 رای
نسیان - جلد 2
http://ketabnak.com/book/78526

چه‌طور متولد شد؟ چه می‌دانم؟ یادم نیست و این خیلی طبیعی است، کی درست و دقیق یادش مانده بچه‌اش کی نطفه بسته؟ همه یک قصه‌ای سر هم میکنند که بگویند کارشان خیلی خاص بوده و این که زاییده‌اند خیلی فرق دارد با زاییده‌های مردم‌. حالا ماجرای رمان من هم همین است، لابد توی یک لحظه و روز نبوده که بهم وحی بشود، طی سالیان بوده. این همه سال که زندگی کرده‌ام و به خودم توی آینه نگاه کردم و به مردم توی کوچه و خیابان خیره ماندم. و این همه چیز خنده‌دار که دیدم و این همه قصه‌های گریه‌دار که شنیدم یا خودم داشتم. لابد همه‌ی این‌ها بود که وادارم کرد به نوشتن. برای دیگران نمی‌دانم چی هست، برای من اما نوشتن از سر ضعف است. از سر تسلیم و نتوانستن، وقتی نمی‌توانم با مضحکه‌ی بیرون و درونم بجنگم و پشتش را به خاک برسانم، می‌نویسمش. سیرک ترسناکی را که توی دنیایم برپاست به تصویر می‌کشم و می‌گیرمش جلوی چشم خودم و مردم. می‌خواهم آدم‌ها را منقلب کنم، می‌خواهم بگویم بیایید دست برداریم، بیایید مثلاً میهن خویش را کنیم آباد یا طرحی نو را در اندازیم، شبیه ترشی که می‌اندازند. بعضی‌ها هم دست‌شان خوب نیست، ترشی‌شان کپک می‌زند. من اما دستم خوب است، خوب می‌نویسم. تنها کاری‌ست که بلدم و از کرده‌ی خود خشنودم.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
525
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
salt
salt
1393/03/16

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نسیان - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
4
کتاب حاضر اثری از شهناز گل محمدی می باشد که توسط انتشارات نوگام منتشر شده است.
سرنوشت زن ایرانی در دهه‌ی شصت از زبان خودش، بی شکوه و شکایت و نالیدن. و روایت تاریخ اجتماعی و سیاسی قشری از مردم تهران در رهگذر نمایش آسیب‌هایی که نگاه ایدئولوژیک بر آن‌ها داشته است. طنز و تمسخر هر آن چه بیهوده، جدی پنداشته می‌شود. دختران تهرانی در دهه‌ی شصت چگونه عاشق می‌شدند، چگونه فارغ می‌شدند، چگونه زیر نگاه چشمان بزرگ پدران، از حکومت گرفته تا خانواده، سهم خود را از زندگی گرفته‌اند. و این همه پیچیده در جذابیت داستانی با حواشی و گفته‌های بسیار. شاید بتوان گفت، «جذابیت» اسم رمز فتح قلب خواننده‌ی «نسیان» است.
این‌قدر دلم می‌گیره که همچین رمان درست‌و‌درمونی دیده نمیشه. به‌جاش تا چشم کار میکنه آشغال اینستاگرامی و قهوه سرد آقای فلان و ماچ و بوسه به صورت خدا فروش میره. شنیدم جلد سوم رو هم داره مینویسه خانم گل‌محمدی. منتظرم.
چرا پایانش اون یخچال و اون ماهی و هندوانه؟؟سر در نیاوردم.:-(بهرحال خیلی قشنگ بود و نزدیک زندگی واقعی.:-)
رمان رو قبلا از سایت اصلی اش گرفته و خوانده ام...رمان جالبی است...ارزش خوانده شدن دارد
نسیان - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک