رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

راه کارهای عملی در رشد و تربیت کودکان

راه کارهای عملی در رشد و تربیت کودکان
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 7 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 7 رای
برگرفته از متن کتاب:
رشد و نمو کودک از زمان باروری شروع می شود و بعد از تولد ادامه می یابد. گرچه رشد کودک بعد از تولد ادامه دارد ولی ممکن است قسمتی از رشد کودک از نظر مادر آشکار نباشد یا رشد یک مهارت کودک مانند تکلم برای مدتی متوقف شود و ناگهان با شدت زیاد جریان یابد. اصطلاحات آماری نشان می دهد دوران نوزادی عبارت است از ۲۸ روز اول بعد از تولد. اگر کودک در این زمان به علتی فوت کند، آن را مرگ نوزاد می نامند. در حدود پنجاه درصد مرگ و میر دوران حاملگی و دوران نوزادی مربوط به نارس بودن جنین می باشد.

۱- رشد و نمو کودک در سه ماه اول زندگی:
رشد حرکتی کودک وقتی سالم باشد، اگر او را به شکم بخوابانیم صورت خود را به یک طرف میچرخاند تا نفس بکشد. در سن ۴ هفتگی سر خود را از زمین بلند می کند، در سن ۱۲ هفتگی چون او را نگه می داریم، می تواند سر خود را کنترل کند، می تواند با اشیاء تماس پیدا کند، برای زمان کوتاهی شیئی را در دست بگیرد. در شنوایی و تکلم او در یک ماهگی، صدای شدید و ناگهانی سبب ترسیدن یا گریه کردن او می شود و در سن سه ماهگی سبب پریشانی و اضطراب کودک می شود. از شش هفتگی ممکن است با صحبت کردن با کودک همراه با لبخند او نیز لبخند بزند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Mahsaa
Mahsaa
1393/01/26
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی راه کارهای عملی در رشد و تربیت کودکان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
راه کارهای عملی در رشد و تربیت کودکان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک