رسته‌ها
آثار ملی اصفهان
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 50 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 50 رای
اصفهان یکی از شهرهای مبنایی برای کشور ایران در طول تاریخ بوده وهست این شهر از معدود مراکز باستانشناسی ارزشمند جهانی وبسیاری از آثار باستانی آن در لیست آثار بشری به ثبت رسیده است اگر از تاریخ این شهر سخن به میان آید سرگذشت آن تا اعماق اساطیر وافسانه ها ریشه دارد تاریخ این شهر از یک سو به سلیمان ونوح متصل واز سوی دیگر پایگاه نهضت کاوه آهنگر بر علیه ضحاک خونخوار معرفی می گردد.
اهمیت اصفهان به اندازه ای است که در اکثر دائره المعارفهای بزرگ جهان مدخلی به آن اختصاص یافته و سفرنامه هایی از محاسن وشکوه ظاهری و باطنی آن از پژوهندگانی چون تاورنیه ,شاردن و... به نگارش درآمده ومظاهر تمدن آن همانند سبک معماری ,مکتب فلسفی ومنهج فقهی آن چشمگیر است.
...بطوریکه گفته شد رودخانه زاینده رود از مغرب به مشرق جارى است و رودخانه ایست قدیمى و از هنگامى که شهر اصفهان محل سکونت شده و ساکنان نیاز به ارتباط با قسمتهاى دیگر آن داشته‏اند ناگزیر به ساختن پل گردیده‏اند،بدیهى است هر ارتباطى که بین دو قسمت اصفهان ضرورت یافته پل ارتباطى آن زودتر ساخته شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
1045
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/11/17
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آثار ملی اصفهان

تعداد دیدگاه‌ها:
7
سلام چطور باید کتاب رو دانلود کنم؟؟
قلعه نارین در شهر نائین استان اصفهان (سرزمین اسب) در ریخت اوستایی نئیری-این به چِم پناهگاه یا دژ نیرومند است. نام شهر نائین از همین دژ گرفته شده است.
دژهای نارین دیگر در یزد (محل نیایش) و اردبیل (محل چشمه سپند) و آذربایجان (محل نگهداری آتش سپند) نیز به همین چمار هستند.
دستتان درد نکند امید که گنجینه آثار تاریخی دکتر هنرفر نیز آزاد شود.

کتاب آثار تاریخی اصفهان از مفصل ترین کتاب هایی ست که در باره اصفهان نوشته شده ، ماخذ اساسی این مجموعه بزرگ ، کتاب نفیس « گنجینه آثار تاریخی اصفهان » تالیف دکتر لطف الله هنرور هست. با تقدیر از تدوین چنین کتاب هایی در شناساندن مفاخر باستانی کشورمون ، آقای جمشید سروشیار در مقاله ای با عنوان « حاشیه ای بر یک کتاب » اظهار می کنه که کتاب حاضر نیاز به اصلاحاتی داشته که منظور نشده و در مقاله اش ، به توضیح اصلاحات پرداخته ، علاقمندان ، متن کامل مقاله رو می تونن در پایگاه تخصصی نورمگز جستجو کرده و مطالعه کنند.
با سلام واقعا به خاطر این کتاب ممنونم تونستم اثار اصفهان را بهتر بشناسم
آثار ملی اصفهان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک