رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

تاریخ تهاجم فرهنگی غرب، نقش روشنفکران وابسته: میرزا حسین خان سپهسالار

تاریخ تهاجم فرهنگی غرب، نقش روشنفکران وابسته: میرزا حسین خان سپهسالار
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 138 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 138 رای
ت‍دوی‍ن‌: م‍وس‍س‍ه ف‍ره‍ن‍گ‍ی ق‍در ولای‍ت‌

از پیشگفتار:
در هر مجلد از تاریخ تهاجم فرهنگی غرب، که به یکی از چهره های روشنفکری موثر در این تهاجم پرداخته می شود، بنابه خصوصیات و عملکرد و د و جهت گیری بارز آن چهره، پیشگفتار تنظیم میگردد. خصوصیت بارز فکری و اثر مهم سیاسی اجتماعی میرزا حسین خان سپهسالار، تاثیرپذیری تام و تمام از رویکرد غرب به تمدّن مادّی و ضد دینی است، بگونه ای که شالوده تمامی نهادهایی که در طول ده سال اقتدار خود در ایران بنا نهاد. بر مبنای این رویکرد و حذف موذیانه و تدریجی دین و نهاد روحانیت از ساختار سیاسی و اجتماعی ایران است. در غرب تحولات تمدن صنعتی موجب بوجود آمدن جریان غیر مذهبی و ضد مذهبی گردید که لحظه به لحظه اوج میگرفت و تاثیر خود را در جوامع غربی و سپس سایر جوامع می گذاشت.
«حداقل از دو قرن پیش جریانی به نام جریان تمدن صنعتی در دنیا شروع شد. این کلمه حاوی معانی بسیار زیادی از فرهنگ و معرفت و علم و اوج و حضیض و همه چیز است. جریانی با این نام و سمات و خصوصیات که حداقل از دو قرن پیش شروع شد - اگر چه مقدمات آن از خیلی جلوتر در دنیا آغاز گردید - چند خصوصیت داشت یکی گرایش به صنعت و علم یکی گرایش به روشهای جدید در زندگی و یکی که از مهمترین آنهاست – گرایش به فلسفه هایی با قاعده و مبنای مادی یعنی در طول این دو قرن بیشترین پرچمهای فکر و فلسفه که بر افراشته شده در جهت مقابل تفکر معنوی و دینی بوده است. فلسفه ی مارکسیسم یکی از آنهاست که سر و صدای بیشتری پیدا کرد. بقیه ی مکتبهای فلسفی اجتماعی رایج و سر برداشته ی در قرن نوزدهم و بیستم، جهت و گرایش خالص و یا غالب مادی و غیر مذهبی و ضد مذهبی دارند...»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hamid
hamid
1388/08/09
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ تهاجم فرهنگی غرب، نقش روشنفکران وابسته: میرزا حسین خان سپهسالار

تعداد دیدگاه‌ها:
5
تاریخ تهاجم فرهنگی غرب، نقش روشنفکران وابسته: میرزا حسین خان سپهسالار
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک