رسته‌ها
نون والقلم
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 61 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 61 رای
نون والقلم یکی از آثار مشهور و بلند جلال آل احمد است. نون والقلم گزارشی از اوضاع اجتماعی و سیاسی است که بر خلاف کارهای دیگر جلال آل احمد در قالب یک داستان طنز بازگو می شود. در این داستان جلال،شیوه هایی را به کار برده که در نوع خود تازگی دارند.
زبان طنز بهترین شیوه برای بیان انتقاد های تند و شدید سیاسی است،زیرا در لفافه و پرده معضلات اجتماعی و سیاسی را مورد نقد قرار می دهد و علاوه بر اینکه تاثیرش بیشتر از زبان جدّ است،عکس العمل های شدیدی نیز برای نویسنده اش در پی ندارد. جلال همچنین با استفاده از سبک قصه گویی عامیانه و کلیشه ای،داستان انتقادی خود را شیرین و جذاب می کند تا بیشترین تاثیر را در مخاطبانش برجای بگذارد.
این داستان یک فرقه متصوفه است که در مقابل حاکم وقت می ایستند و حکومت را بدست می گیرند. این فرقه در برای حکومت کردن با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند و متوجه می شوند که اجرای عدالت در حکومت کار بسیار دشواریست. جلال آل احمد کلا نگاه منفی ای به امر تصوف در ایران داشته و آنها را زیر سوال برده است. البته لازم به ذکر است که این فرقه طوری تصویر شده که در واقع به بهاییت نزدیک است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
203
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
poorfar
poorfar
1392/09/01

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نون والقلم

تعداد دیدگاه‌ها:
8
شریک اگه خوب بود خدا یکی برای خودش میگرفت.......با اینکه کتاب به زبان طنز بود ولی واقعیت هایی که توش مطرح شده بود منو به فکر فرو برد...کتابی مختصر و مفید بود:x
این کتاب آل احمد به نوعی متاثر از فضای ذهنی نویسنده اش است .ناامیدی از هر انقلاب و تغییر حکومت است . او به درستی
منم زیاد با کتاباش حال نمیکنم ولی از این یکی حوشم اومد باحاله
از آل احمد زیاد خوشم نمیاد. حس خوبی به من نمیده.
با سلام خدمت مدیران و تمامی زحمتکشان کتابناک.در وصف سایت وزین و گرانقدر شما همین بس که دوباره کتاب را به زندگی من باز گرداند. برایتان بهترین آرزوها را دارم و امیدوارم پاینده باشید. همچنین از تمامی دوستانی که کتابهایی اینچنین با ارزش آپ لود می کنند سپاسگذارم.
:-)
سلام و درود بیپایان من خدمت مدیر و سایر دست اندرکاران سایت بسیار محبوبم کتابناک :x:x:x:x
بازگشایی مجدد این سایت پرمحتوا را خدمت تمامی شما تبریک میگم و از صمصم قلب بابت زحمات شما تشکر میکنم.8-)8-)8-)
جناب پورفر از شما هم بابت نون والقلم جلال آل احمد بسیار تشکر میکنم.8-):baaa:
نون والقلم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک