رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
گریز به تاریکی و پنج داستان دیگر
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 29 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 29 رای
✔️ آرتور شنیتسلر در مجموعه داستان «گریز به تاریکی» از روانکاوی بیشترین استفاده را برای تحلیل و خلق شخصیت‌هایی استثنایی کرده است. «گریز به تاریکی»، «مرده‌ها سکوت می‌کنند»، «مردن»، «جرونیموی کور و برادرش»، «دفترچه خاطرات ردگوندا» و «فرولاین الزه» عنوان شش داستان کوتاهی هستند که از آرتور شنیتسلر با ترجمه نسرین شیخ‌نیا به فارسی ترجمه شده‌اند.
آرتور شنیتسلر یکی از بنیان‌های ادبیات مدرن و پیشرو زمان خود به شمار می‌رود. آثار او در فهرستی از مطرح‌ترین آثار ادبی دهه‌های پرتب و تاب پایان قرن ۱۹ اروپا تا چند دهه نخست قرن بیستم جای دارد. مدرنیسم او خاص خودش، در قالب داستان‌های کوتاه و داستانک و نمایشنامه و نوول ظاهر شده و برخلاف هم‌دوره‌یی‌های رمان‌نویسش، تولستوی و رومن رولان و توماس مان، علاقه‌یی به نوشتن رمان‌های بلند نداشت. شاید ذهن مدرن او در آن روزگار تناقض قوانین دست و پاگیر بورژوازی و شکوه و تجمل هنر و آغاز جنگ و فقر مردم، تنها قطع کوتاه را می‌پسندید. بیشتر قصه‌هایش در شهر وین و اطراف آن می‌گذرد و قهرمانان این داستان‌ها اغلب شهرنشین، دلزده از زندگی و در طلب مرگند.فیلم چشمان باز بسته استنلی کوبریک هم با نگاه به داستان " رویا" ی او ساخته شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hesam maleki
hesam maleki
1392/07/29
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گریز به تاریکی و پنج داستان دیگر

تعداد دیدگاه‌ها:
1
این روش خانوادهٔ ماست . جوان ترین برادر پدرم هم وقتی پانزده سالش بود خود را با گلوله کشت . هیچ کس نمی داند چرا ؟ من او را ندیده ام . خواهش کنید عکس او را به شما نشان بدهند ، آقای فون دورسدی. این عکس در یکی از آلبوم های ماست. می گویند من شبیه او هستم . هیچ کس نمی داند که چرا خودش را کشته و درباره ی من هم هیچکسی نخواهد دانست .
فرولاین الزه
آرتور شنیتسلر
گریز به تاریکی و پنج داستان دیگر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک