رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
مویه های شهر غریب
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 20 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 20 رای
.
گزارشی مستند از وقایع جیلولوق و حوادث بعد از آن در ارومیه
خاطرات غلام خان حشمت اورمیه ای به صورت کتابی با عنوان « مویه های شهرغریب » در اورمیه منتشر شد. این کتاب حاوی مستنداتی از فجایع «جیلولوق»* در اورمیه و حوادث بعد از آن که توسط اسماعیل سیمکو (رئیس ایل شکاک) انجام پذیرفت می باشد. غلام خان حشمت یکی از مالکین اورمیه و فرزند مالک منطقه «حصار قاپیچی » اورمیه بود که در سال ۱۳۳۳ درگذشته است. قسمتی از بازار اورمیه به نام او و با عنوان « غلام خان راستاسی» مشهور است.
قتل عام بسیاری از مردم اورمیه٬ سلماس و خوی که در سال ۱۹۱۸ و توسط دستجات مسلح ارمنی و آشوری صورت گرفت با نام جیلولوق (جئلولوق) مشهور است.
در اوائل قرن بیستم میلادی دول اروپایی و روسیه به مسلح کردن برخی از گروههای آسوری(آشوری) و ارمنی و تحریک آنها علیه دولت عثمانی پرداختند. هزاران تن از این شبه نظامیان به سرکردگی «آندرانیک»٬ «مارشیمون» و «پترُس» از قلمرو عثمانی به شهرهای خوی٬ سلماس و اورمیه سرازیر شده و ماهها به قتل عام و غارت مردم این شهرها پرداختند. این غائله با کمک عسکرهای عثمانی به سرکردگی « خلیل پاشا » ختم شد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/06/23

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مویه های شهر غریب

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
مویه های شهر غریب
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک